FANDOM

Yalen – jedno z trzech miast należących do historycznych ziem Republiki Rhodockiej. Jest najbogatszym miastem tego kraju jak i całej Calradii.

Położenie

Yalen znajduje się w południowo-zachodniej części kontynentu. Tereny te historycznie należą do Republiki Rhodockiej. Miasto położone jest przy południowym morzu na klifach.

Historia

Przed Barnabą

Yalen, jak wszystkie pozostałe rhodockie ziemie, po rozpadzie Imperium należało do Królestwa Swadii. Dopiero po buncie dołączyło do Republiki.

Przybycie Barnaby

W momencie przybycia Barnaby do Calradii miastem tym zarządzał patrycjusz Gutlans. Przybysz widząc bogactwo panujące w tym mieście postanowił wkupić się w łaski jego władcy i ożenić się z jego córką panną Readą. Mimo wielu wojen prowadzonych przez dożę Gravetha, miasto nie ucierpiało. Prawdopodobnie przyczyniło się do tego jego położenie. Znajduje się ono bowiem daleko od zewnętrznych granic państwa. W Yalen dnia 29. grudnia 1257 odbył się ślub Barnaby z panną Readą.

Kampania rhodocka i plan zdobycia Yalen

Przez bardzo długi czas mieszkańcy Yalen mogli cieszyć się względnym spokojem. Zmieniło się to wraz z buntem i proklamacją Królestwa Szeklem i Masłem Płynącego. Od tego momentu Barnaba snuł plany zdobycia złotego miasta.

17. czerwca 1258 roku rozpoczął działania wojenne pod Yalen. Miały one tylko na celu zasianie ziarna wątpliwości w sercu doży. Gdy były kupiec zebrał odpowiednią liczbę żołnierzy wyruszył pod Jelkalę. Tam, 21 czerwca, blisko mostu na rzece Selver doszło do bitwy władcy Rhodoków z Barnabą i jego poplecznikami. Władca Królestwa Szeklem i Masłem Płynącego zwyciężył i ruszył w kierunku stolicy wroga. Był to jednak kolejny chytry manewr. Większość rhodockich lordów rzuciła się na pomoc swej stolicy odsłaniając w ten sposób inne ziemie. Gdy kupiec Laruqen przyjął na siebie uderzenie wrogiej odsieczy, Barnaba wraz ze swym wojskiem wyruszył zdobyć Yalen. Zdobył je 23. czerwca 1258 roku.

Dwa dni później wojska Rhodoków pod wodzą dawnego zarządcy miasta patrycjusza Gutlansa zebrały się pod miastem, by nocą rozpocząć szturm. Obrońcy pod wodzą Barnaby odparli atak niwelując zagrożenie i zapewniając chwilowy spokój miastu.

W granicach Królestwa Szeklem i Masłem Płynącego

Po utrzymaniu Yalen król myślał już tylko o przeniesieniu doń stolicy. W pewnym momencie Barnaba otrzymał chwilę, na którą czekał. I znowu nastał czas dobrobytu i spokoju dla miasta. Jedynym wydarzeniem mącącym spokój była wieść o śmierci króla. Jego ciało zostało złożone w złotej krypcie, właśnie w złotym mieście Yalen.

Ciekawostki

  • Tytuł złotego miasta oznaczał, że Yalen było najbogatszym miastem w Calradii.
  • Mimo kilku wzmianek o złotych murach, miasto ich nie posiada.