FANDOM

Matka Miłosierdzia Valutiri, znana także jako Spichlerz Etniczboru – jedna z Ojców Założycieli Etniczboru (mimo, że jest Matką) razem z Niedźwiedziem, Pirkiem oraz Patriarchą. Kobieta pozbawiona zdolności mówienia w wyniku klątwy. Odpowiedzialna za wytwarzanie żywności na potrzeby jego mieszkańców. W pewnym momencie została formalną królową Etniczboru. Jest podobnie jak jej towarzysze przeklęta przez Zombie Ignacego, przez co może umrzeć na stałe tylko zabita przez właśnie niego.

Historia

Początki

Niewiele wiadomo o przeszłości Valutiri. Jedyne zachowane wiarygodne źródło zatytułowane Historia Valutiri, przetłumaczone przez Veranima Sadeę, twierdzi, że była dowódcą kobiet, broniącą ziem swojego klanu przed mrocznym Szaochuiem. Wtedy straciła mowę w wyniku klątwy rzuconej przez swego wroga, by nie mogła wydawać rozkazów. Valutiri opracowała jednak system komunikacji metalowymi narzędziami (łyżką i patelnią) i w ten sposób dowodziła swoimi towarzyszkami. Doprowadziło to do wygranej bohaterskich kobiet.

Założenie Etniczboru

Jakiś czas później Valutiri zaczęła podróżować razem z Pirkiem. Wtedy też zaczęła porozumiewać się myślami i przejawiać zdolności magiczne. Podczas jednej z wędrówek napotkali oni Niedźwiedzia. Cała trójka postanowiła utworzyć metropolię we wnętrzu góry leżącej nieopodal wioski. Nazwali tę metropolię Etniczborem. Valutiri, jako tej, która najbardziej znała się na uprawie ziemi, przypadło zajęcie zaopatrywania mieszkańców w żywność. Podczas gdy przez pierwsze dwie noce budowy Niedźwiedź i Pirku bronili się przed armiami nieumarłych, Valutiri podnosiła na duchu wieśniaków. Nie trwało to jednak długo, gdyż armia Szaochuia zaatakowała wioskę. Matka Miłosierdzia pomagała swoim towarzyszom wybudować fortyfikacje służące do obrony przed złymi mocami.

Nowi towarzysze

Po zbudowaniu bramy Etniczboru do trójki bohaterów dołączył Patriarcha - jedyny ocalały z wioski. Valutiri w tym okresie eksplorowała kopalnie w poszukiwaniu diamentów razem ze swoimi kompanami. Była też często mediatorem dyskusji pomiędzy Niedźwiedziem a Pirkiem, którym często zdarzało się kłócić. Brała także udział w wyprawie do Netheru.

Po licznych wyprawach czwórka bohaterów postanowiła wykuć w Etniczborze pomieszczenie, które nazwali Komnatą Etniczności. Valutiri brała w tej budowie nieco mniejszy udział od swoich towarzyszy, jako że zajmowała się swoją farmą.

Dzięki jej działaniom zażegnano niebezpieczeństwu przelania krwi pomiędzy członkami Drużyny Etnicznej na skutek knowań Szaochuia.

Razem ze swoimi kompanami Valutiri brała udział w wyprawie do Lasu Cienia, leżącego nieopodal pustynnej wioski Arydów.

Ciekawostki

  • Etniczni Bogowie objawili jej sens istnienia Etniczboru. Wyjawiła go swoim kompanom używając pytania: Czy wszystko musi być z kamienia?.