FANDOM

Poprzedni
Palący problem
Odcinek
Szejk Bzyk
Następny
Szczęśliwe zakończenie

Szejk Bzyk – trzeci odcinek Szlaku Krzyżowca Multiplayer. Poprzedni to Palący problem, a następny to Szczęśliwe zakończenie.

Tytuł odcinka odnosi się do przybycia nowego bohatera.

Opis misji

  • Rok 1189
  • III wyprawa krzyżowa
  • wschodnie wybrzeże Morza Śródziemnego

Poświęcenie wielu dobrych ludzi pozwoliło na uratowanie garstki krzyżowców, którzy ruszyli w drogę powrotną.

Niestety, wojska arabskie nie chciały dać za wygraną i ścigały niedobitków.

Na drodze krzyżowców stanęli kolejni wrogowie, a jedyną drogą ucieczki było pobliskie wzgórze.

Uczestnicy

Zasady

Krzyżowcy:

  • Tylko jednostki europejskie.
  • Brak inżynierów.
  • Brak machin oblężniczych.
  • Brak fortyfikacji.

Szejk Bzyk:

  • Tylko jednostki arabskie.

Teren

W centrum znajduje się wzgórze, na którym znajdują się krzyżowcy. Można się na nie dostać tylko z północnego wschodu.

Przy wejściu na górę, znajduje się szejk Bzyk. Sułtan znajduje się na południowym zachodzie, a emirowie na południowych wschodzie i północnym zachodzie.

Przebieg

Na początku, krzyżowcy zbudowali domy, zbrojownie, koszary i warsztaty, gdzie produkowane są kusze. Obydwaj lordowie oparli swoją gospodarkę jedzeniową na systemie: farma pszenicy -> młyn -> piekarnia.

Lutel wysłał włóczników na północne przejście, a Niedźwiedź włóczników i łuczników na wschodnie.

Pierwszy zaatakował sułtan, ruszył on na Niedźwiedzia, ale jego łucznicy zostali szybko zabici. W kierunku krzyżowców wciąż zmierzali arabscy zbrojni, więc Lutel wysłał kuszników do siedziby sojusznika. W międzyczasie, zrobił to również Niedźwiedź, a połączone siły odparły atak.

Lutel rozpoczął produkcje chmielu i pik. Niedługo potem, postawił warsztaty płatnerskie. Sojusznicy zaczęli rozmyślać nad tym, że są bardzo blisko wrogów używających mangonel. W krótkim czasie, ich przepowiednia się spełniła i byli ostrzeliwani przez emirów. Lutel rozpoczął rekrutację pikinierów.

Lutel wysłał nowych żołnierzy do emira na zachodzie. Zniszczyli oni koszary i wieżę wroga. Udało im się go poważnie zranić, ale nie zabić.

Zaplanowali kolejny atak. Niedźwiedź zaczął rekrutować pałkarzy, a Lutel kolejnych pikinierów i kilku pałkarzy.

Lutel wysłał 20 pałkarzy i zniszczył koszary, po udanej akcji wrócili do pikinierów. Armia ruszyła pod nową wieżę i zniszczyła ją. Krzyżowcy wtargnęli do środka. Wszyscy pikinierzy zginęli, ale pałkarze Lutela wbiegli do siedziby. Niestety, nie udało im się zabić emira, więc Niedźwiedź wysłał tam swoich żołnierzy. Tym razem atak się udał, a Omar został pokonany.

Sapehr chciał się zemścić, ale jego armie zostały szybko zniszczone. Lutel przygotowywał nowych pikinierów do ataku na Abdula. Sułtan również wysłał wojowników, a młody lord wykorzystał tę okazję. Krzyżowcy zniszczyli bramę i skrzywdzili wroga, ale nie udało im się go zabić. Niedźwiedź postanowił uratować sytuację i wyruszył pałkarzami na przeciwnika. Powtórzył czyny sojusznika i zabił Abdula.

Emir wysłał kolejnych wojowników. Krzyżowcy obserwowali atak wroga, a moment ich dezorientacji wykorzystał Bzyk. Niedźwiedź chciał ostrzec przyjaciela i krzyczał: Bzyk! Bzyk! Bzyk!. Było już jednak za późno. Niewolnicy spalili wszystkie budynki.

Odcinek zakończył się, a misja kontynuowana jest w następnym.

Twierdza- Krzyżowiec - Multiplayer'owy szlak krzyżowca -3 - Szejk Bzyk24:39

Twierdza- Krzyżowiec - Multiplayer'owy szlak krzyżowca -3 - Szejk Bzyk