FANDOM

Poprzedni
Łatwe trudnego początki
Odcinek
Palący problem
Następny
Szejk Bzyk

Palący problem – drugi odcinek Szlaku Krzyżowca Multiplayer. Poprzedni to Łatwe trudnego początki, a następny to Szejk Bzyk.

Odcinek został tak nazwany, ze względu na ciągły problem z wrogimi niewolnikami podpalającymi budynki.

Opis misji

  • Rok 1189
  • III wyprawa krzyżowa
  • wschodnie wybrzeże Morza Śródziemnego

Po zabezpieczeniu wschodniego wybrzeża, wojska krzyżowców podzieliły się na dwa oddziały.

Pierwszy pozostał na miejscu, aby zbudować fort.

Natomiast drugi wyruszył naprzód w celu przeprowadzenia zwiadu na wrogich terenach.

Grupa zwiadowcza nie miała inżynierów, przez co budowanie fortyfikacji było niemożliwe.

Niestety, oddział ten znalazł się w pułapce i jedynym rozwiązaniem była walka.

Uczestnicy

  • Lutel
  • Niedźwiedź
  • Emir Omar (bot)
  • Emir Sapehr (bot)
  • Kalif Skorpion (bot)
  • Kalif Szakal (bot)
  • Nizar Rączy (bot)
  • Nizar Cichy (bot)

Zasady

  • Tylko jednostki europejskie.
  • Bez inżynierów.
  • Bez fortyfikacji.
  • Bez machin oblężniczych.

Teren

W centralnej części mapy jest góra otoczona lasem, znajduje się na niej nizar Rączy. Wokół rozmieszczeni są inni lordowie. Na północnym wschodzie znajdują się krzyżowcy, na południowym wschodzie obaj kalifowie, na północnym zachodzie nizar Cichy i na południowym zachodzie emirowie.

Przebieg

Na początku, krzyżowcy zdecydowali się na zbudowanie katedr i tawern, by uszczęśliwić mieszkańców. Niedźwiedź swoją gospodarkę jedzeniową oparł na schemacie: farma pszenicy -> młyn -> piekarnia, a Lutel na sadach jabłoni.

Już w pierwszych chwilach, Lutel został zaatakowany przez niewolników kalifów. Większość z nich udało się zabić, ale jeden wbiegł między budynki i je podpalił. Książę zburzył podpalone domy, by pożar nie rozprzestrzenił się dalej. Wysłał swoich włóczników, by wykopali fosę chroniąca przed następnymi atakami. Zostali oni niedługo potem zabici przez kolejną falę, ale tym razem nic nie zniszczyli.

Krzyżowcy zaczęli budować przemysł zbrojeniowy, a Lutel wysłał łuczników, by kontynuowali pracę włóczników. Osłonił ich kusznikami. Po pewnym czasie, Arabowie przestali wysyłać żołnierzy do Lutela i zaczęli do Niedźwiedzia.

Lutel prawie ukończył fosę, więc postanowił, że pomoże Niedźwiedziowi w wykopaniu jej na zachodzie. Wysłał tam oddział pałkarzy.

Po ukończeniu fosy od południa i zachodu, emirowie rozpoczęli równolegle ataki. Lutel szybko zareagował, za pomocą pałkarzy i kuszników zniszczył katapulty i przybywające armie wroga. Oddział rannych pałkarzy zaszarżował do twierdzy Nizara i zniszczył mu spichlerz.

Północna część twierdzy krzyżowców nie była zabezpieczona. Wbiegli tam zbrojni arabscy i niewolnicy. Podpalili oni większość budynków Niedźwiedzia. W wyniku następnych ataków, zachodnia fosa została zakopana.

Słabość krzyżowców wykorzystał nizar Cichy, wysyłając swoją armię przeciwko nim. Za ciosem poszedł jeden z emirów. Cały zamek Niedźwiedzia został zniszczony, a Lutelowi zostało jeszcze pół twierdzy. Do boju ruszył drugi emir.

W przerwie od odpierania ataków, zdesperowany Lutel zaatakował wroga na wzgórzu 40 pałkarzami. Okazało się jednak, że posłał ich na śmierć, bo nizar miał wiele asasynów.

Krzyżowcy rekrutowali kolejnych żołnierzy, ale wrogowie napierali. Do akcji wkroczył nizar Rączy.

Siły chrześcijańskie były dosłownie masakrowane, a zamek Lutela upadł, co zmusiło go do ucieczki do twierdzy Niedźwiedzia. Zmuszeni byli do ucieczki. Wyprowadzili kuszników przed siedzibę i przebrali dwóch rycerzy. Musieli wysłać ich na śmierć, by kupili im czas. Posłuszni krzyżowcy walczyli do samego końca, a lordom udało się zbiec.

Bitwa zakończyła się wygraną Arabów. Pozostałości grupy zwiadowczej uciekły do reszty, krzyżowcom nie udało się zdobyć tego terenu i stracili wiele ludzi.

Twierdza- Krzyżowiec - Multiplayer'owy szlak krzyżowca -2 - Palący problem32:22

Twierdza- Krzyżowiec - Multiplayer'owy szlak krzyżowca -2 - Palący problem