FANDOM

Poprzedni
Szczęśliwe zakończenie
Odcinek
Fort
Następny
"Ogólnie"

Fort – piąty odcinek Szlaku Krzyżowca Multiplayer. Poprzedni to Szczęśliwe zakończenie, a następny to "Ogólnie".

Odcinek został tak nazwany, bo krzyżowcy budują swoją gospodarkę wewnątrz fortu zbudowanego przed misją.

Opis misji

  • Rok 1189
  • III wyprawa krzyżowa
  • wschodnie wybrzeże Morza Śródziemnego

Krzyżowcy, po ostatnich wydarzeniach, powrócili do miejsca, w którym inżynierowie rozbili fort. Wygląda na to, że los krucjaty wisi na włosku. Wojska krzyżowców zostały rozbite, a z powodu niewystarczających funduszy, nie stać ich na oręż godny prawdziwego rycerza. Przed nimi ostatnia szansa, jeśli nie uda im się wygrać, krucjata zakończy się niepowodzeniem...

Uczestnicy

  • Lutel
  • Niedźwiedź
  • Saladyn Mądry (bot)
  • Saladyn Sprawiedliwy (bot)
  • Kalif Skorpion (bot)
  • Wezyr Straszny (bot)
  • Emir Omar (bot)

Zasady

  • Tylko jednostki europejskie.
    • Tylko włócznicy i łucznicy.
  • Tylko wieże oblężnicze.

Teren

W lewym dolnym rogu mapy znajduje się półwysep, na którym znajdują się krzyżowcy. Na wschodnim przejściu znajduje się mur, brama i dwie małe wieże wybudowane przez inżynierów, którzy byli tu wcześniej. Zachodnie przejście jest niezabezpieczone. Do fortu można dostać się również małą rzeczką przepływającą przez góry.

W centrum mapy znajduje się rzeka. Przy jej południowym brzegu umiejscowił się wezyr, a na wschód od niego saladyn Mądry. Na południe od nich znajduje się emir.

Na północy mapy znajduje się kalif, a na zachód od niego saladyn Sprawiedliwy.

Przebieg

Na początku, Lutel zabezpieczył zachodni dostęp do półwyspu. Małą bramę ustawił przy zachodnim końcu muru. Następnie, dobudował średniej wielkości wieżę przy wschodnim końcu. Obaj krzyżowcy, ze względu na słaby dostęp do zieleni, musieli oprzeć gospodarkę na schemacie farma pszenicy --> młyn --> piekarnia.

Pierwszy atak wyprowadził kalif, który wysłał kilkunastu niewolników przez góry. Lutel odparł atak z pomocą swoich włóczników i zabudował to przejście.

Saladyn zaczął ostrzeliwać zamek i zabijać łuczników Lutela, więc ten postanowił zrekrutować kolejnych i odparł atak.

Kalif wysłał swoich niewolników do farm Niedźwiedzia i podpalił jedną z nich. Pożar został szybko zażegnany.

Lutel wybudował dużą wieżę, ale musiał ją usunąć, bo była atakowana przez mangonelę saladyna.

Ze względu na kolejne ataki kalifa, Niedźwiedź musiał ograniczyć się do trzech farm.

Emir i wezyr rozpoczeli atak na Niedźwiedzia. Najpierw wysłał łuczników, zostali oni jednak szybko zabici. Umiejscowił na wzgórzu katapultę, a wezyr w oddali trebusz i zaczęli ostrzeliwać zamek. Wysłali oni do boju łuczników konnych i arabskich zbrojnych, ale atak się nie powiódł.

Saladyn Sprawiedliwy rozpoczął atak na Lutela. Krzyżowiec zbudował dużą wieżę, by umieścić tam łuczników, ale nie mógł tam się dostać przez zniszczone mury. Pierwsi do boju poszli asasyni, którzy zabili kilku cywili, lecz nie udało im się zrobić nic więcej. Lord odbudował mury i zbudował schody, dzięki czemu jego żołnierze dostali się na fortyfikację. Wróg wysłał też kilku arabskich zbrojnych, ale zginęli.

Tymczasem, emir zaatakował Niedźwiedzia armią arabskich zbrojnych. Stanęli oni pod murami i zostali wyrżnięci. Do boju wysłani zostali również niewolnicy saladyna Mądrego, ale i oni nie dali rady. Próbowali również asasyni, którzy tez zostali zabici.

Wezyr zaatakował Niedźwiedzia, więc wysłał kilkunastu łuczników konnych i cztery namioty inżynierów, gdzie miały być zbudowane machiny. Lord szybko zareagował i wysłał włóczników, by zniszczyli jego plany. Zabili oni łuczników konnych i inżynierów, a także zniszczyli namioty. Lutel chciał obronić sojusznika, więc wysłał łuczników na pobliskie wzgórze. Zaczęli oni ostrzeliwać miotaczy bomb ogniowych i arabskich łuczników, a także maszerujących do przodu zbrojnych.

Emir też wysłał kilku zbrojnych, którzy zaczęli walczyć z łucznikami Lutela. Kilkukrotnie ich wymanewrował i uciekł.

Saladyn Mądry rozpoczął atak na Niedźwiedzia. Lutel wysłał łuczników na jego balisty ogniowe i katapulty. Udało im się to, ale zginęli. Emir wysłał swych zbrojnych pod mury wroga i wszystkich stracił.

Lutel rozpoczął masową rekrutację włóczników, bo jego zbrojownie były już pełne włóczni. Krzyżowcy zbudowali kilka wież oblężniczych, bo szykowali się do ataku na saladyna, który zaczął mały atak, ale został szybko odparty.

Wrogowie ze wschodu rozpoczęli atak zbrojnymi, ale zostali szybko odparci.

Krzyżowcy wyszli armią przed zamek. Niedźwiedź ustawił wieże oblężnicze z zachodniej strony zamku. Lordowie wysłali tam swoich włóczników i łuczników. Wyczyścili wieże z wrogich żołnierzy, po czym przeszli do południowej części murów. Wszyscy włócznicy zostali zabici, pozostali tylko łucznicy na zachodnich wieżach. Wkrótce i łucznicy padli.

Krzyżowcy ponowili atak i wysłali tam kolejnych żołnierzy. Włócznicy zginęli, ale łucznicy wciąż utrzymywali się na wieżach.

Lutel spostrzegł, że wszyscy łucznicy na wieży obronnej Niedźwiedzia zginęli. Kazał mu odbudować schody, po czym wysłał tam własnych żołnierzy.

Gdy ich oczy po raz kolejny skierowały się na zamek saladyna, spostrzegli, że cały płonie z niewiadomych przyczyn. Osamotniony Arab został rozstrzelany przez wrogów.

Krzyżowcu ruszyli na zamek kalifa. Łucznicy weszli po wieżach oblężniczych i przejęli bramę. Przejechała przez nią trzecia wieża i umiejscowiła się po prawej stronie twierdzy. Łucznicy wbiegli na mury wroga i zabili jego strzelców. Ostrzelali oni gwardię Skorpiona i ją zamordowali. Kilku łuczników wbiegło do siedziby i zasztyletowało arabskiego władcę.

Odcinek się zakończył, a misja kontynuowana jest w następnym.

Twierdza- Krzyżowiec - Multiplayer'owy szlak krzyżowca -5 - Fort36:43

Twierdza- Krzyżowiec - Multiplayer'owy szlak krzyżowca -5 - Fort