FANDOM

Poprzedni
----
Odcinek
Łatwe trudnego początki
Następny
Palący problem

Łatwe trudnego początki – pierwszy odcinek Szlaku Krzyżowca Multiplayer. Następny to Palący problem.

Tytuł odcinka odnosi się do łatwości pierwszej misji i trudności następnych.

Opis misji

  • Rok 1189
  • III wyprawa krzyżowa
  • wschodnie wybrzeże Morza Śródziemnego

Krzyżowcy skuszeni słowami papieża, który obiecał im odkupienie ich win, przybyli do Ziemi Świętej.

Oddziały Świętego Cesarstwa Rzymskiego dowodzone przez księcia Lutela i księcia Niedźwiedzia miały spotkać się z główną armią króla Ryszarda w okolicach Jerozolimy.

Jednak zanim wyruszyli na swoją wyprawę, musieli poczekać na dostarczenie zapasów żywności...

Uczestnicy

Zasady

  • Jedynie europejskie jednostki.
  • Brak spichlerza.

Teren

Na południu znajdują się niziny, natomiast na północy wzniesienie, do którego prowadzą tylko dwa wejścia - wschodnie i zachodnie. Trzej Arabowie są umiejscowieni na wzgórzu - sułtan na zachodzie, saladyn na wschodzie i kalif pomiędzy nimi. Krzyżowcy budują zamki na nizinach - Niedźwiedź na zachodzie, natomiast Lutel na wschodzie.

Kalif jest w najkorzystniejszej sytuacji, bo otaczają go sojusznicy, a wzniesienie chroni go przed atakami z południa. Krzyżowcy mogą dostać się na wzgórze tylko, gdy zniszczą zamek sułtana lub zamek saladyna.

Przebieg

Na początku, krzyżowcy wybudowali swoje siedziby, a także wiele karczm i browarów, by móc wynagrodzić ludziom brak jedzenia. Niedługo po tym, Lutel został zaatakowany przez kalifa, a konkretnie niewolników z pochodniami, którzy podpalili wszystkie budynki. Młody książę szybko się z tym uporał, a dzięki kamieniowi, który zyskał od Niedźwiedzia, zbudował wieżę, na której umieścił żołnierzy.

Tymczasem Niedźwiedź zabezpieczył swój zamek murem i zlecił inżynierom budowę trebuszy. Potem wysłał żołnierzy, którzy stali pod wieżą, czekając na rozkazy. Rozpoczął ostrzał i po zrobieniu wyrwy w obronie, wprowadził tam zbrojnych. Udało mu się zabić sułtana, ale stracił całą armię.

Lutel poszedł śladem towarzysza i zbudował wiele katapult. Udało mu się zniszczyć dwie wieże saladyna, ale zostały potem odbudowane, a machiny oblężnicze zostały zniszczone.

W tym samym czasie, Niedźwiedź zbudował kolejne trebusze i oblegał zamek kalifa. Zrobił ogromną wyrwę w murze, ale zapomniał, że wróg używa smolnych rowów. W wyniku ich podpalenia stracił połowę swych żołnierzy. Tymczasem, Lutel przybył z pomocą i rozlokował się na zachód od twierdzy kalifa. Zburzyli więcej murów i ruszyli do ataku pałkarzami i zbrojnymi. Pokonali wrogich żołnierzy, zniszczyli budynki i wbiegli do siedziby Skorpiona, po czym go zabili.

Jedynym pozostałym wrogiem pozostał saladyn. Krzyżowcy rozlokowali machiny oblężnicze i pałkarzy na zachód od jego twierdzy. Zburzyli mu wieże i mury, a następnie bramę, przez którą dostali się do siedziby saladyna. Wybili wszystkich jego żołnierzy i go zamordowali.

Bitwa zakończyła się wygraną krzyżowców i osłabieniem Arabów w tym regionie. Lutel i Niedźwiedź ruszyli dalej z krucjatą, poruszając się dalej po wschodnim wybrzeżu Morza Śródziemnego.

Twierdza Krzyżowiec - Multiplayer'owy szlak krzyżowca 1 - Łatwe trudnego początki