FANDOM

Poprzedni
Fort
Odcinek
"Ogólnie"
Następny
Walczący lord

"Ogólnie" – szósty odcinek Szlaku Krzyżowca Multiplayer. Poprzedni to Fort, a następny to Walczący lord. Jest w nim kontynuowana misja z poprzedniego odcinka. To jedyny odcinek, w którego tytule użyto cudzysłowów.

Tytuł odnosi się do ciągle używanego przez krzyżowców słowa, którym jest właśnie ogólnie.

Opis misji

  • Rok 1189
  • III wyprawa krzyżowa
  • wschodnie wybrzeże Morza Śródziemnego

Krzyżowcy, po ostatnich wydarzeniach, powrócili do miejsca, w którym inżynierowie rozbili fort. Wygląda na to, że los krucjaty wisi na włosku. Wojska krzyżowców zostały rozbite, a z powodu niewystarczających funduszy, nie stać ich na oręż godny prawdziwego rycerza. Przed nimi ostatnia szansa, jeśli nie uda im się wygrać, krucjata zakończy się niepowodzeniem...

Uczestnicy

  • Lutel
  • Niedźwiedź
  • Saladyn Mądry (bot)
  • Saladyn Sprawiedliwy (bot)
  • Kalif Skorpion (bot)
  • Wezyr Straszny (bot)
  • Emir Omar (bot)

Zasady

  • Tylko jednostki europejskie.
    • Tylko włócznicy i łucznicy.
  • Tylko wieże oblężnicze.

Teren

W lewym dolnym rogu mapy znajduje się półwysep, na którym znajdują się krzyżowcy. Na wschodnim przejściu znajduje się mur, brama i dwie małe wieże wybudowane przez inżynierów, którzy byli tu wcześniej. Zachodnie przejście jest niezabezpieczone. Do fortu można dostać się również małą rzeczką przepływającą przez góry.

W centrum mapy znajduje się rzeka. Przy jej południowym brzegu umiejscowił się wezyr, a na wschód od niego saladyn Mądry. Na południe od nich znajduje się emir.

Na północy mapy znajduje się kalif, a na zachód od niego saladyn Sprawiedliwy.

Przebieg

Po zamordowaniu kalifa, krzyżowcy zaczęli myśleć nad kolejnym atakiem. Lutel chciał zniszczyć emira, by zabezpieczyć tyły, ale Niedźwiedź przekonał go, by zająć się wezyrem. Rozpoczęto rekrutację kolejnych żołnierzy.

Pomniejszy atak zbrojnych zabił kilku łuczników Niedźwiedzia. Tymczasem, saladyn zaatakował krzyżowców. Jego wojska zostały szybko odparte.

Wezyr powtórzył kroki sojusznika. Spalił kilka farm Niedźwiedzia i wybił łuczników na północnej baszcie. Niedługo potem, wieża została zniszczona, a kopalnie żelaza spłonęły. Lutel odbudował fortyfikację i obsadził ją łucznikami.

Krzyżowcy przystąpili do kontrataku. Od strony wschodnich gór wysłali wieże oblężnicze. Przystawili je do murów i wysłali tam żołnierzy. Większość wojowników spłonęła przez zapalone smolne rowy, ale ocaleli włócznicy opanowali zachodnią część zamku. Na północno-zachodnią wieżę zostali wprowadzeni łucznicy. Atak nie udał się, ale twierdza wezyra przestała być tak silnie broniona.

Krzyżowcy rozpoczęli masową rekrutację kolejnych żołnierzy. Lutel wypomniał Niedźwiedziowi, że lepiej było zaatakować emira.

Saladyn rozpoczął atak. Konni łucznicy i łucznicy zostali szybko rozstrzelani. Wkrótce padły i machiny oblężnicze. Resztki żołnierzy zginęły. Wezyr postanowił wesprzeć sojusznika i zaatakował. Ze względu na śmierć wszystkich łuczników na północnej baszcie, zbrojni mogli posunąć się do przodu. Nie udało im się jednak przedrzeć. Lutel wysłał łuczników, którzy przygotowywali się do ataku, by zniszczyli katapulty wezyra. Udało im się to i wrócili na swoje pozycje.

Krzyżowcy wpadli na pomysł. Ukryli swoich łuczników w górach i zaczęli ostrzeliwać wezyra. Ze względu na atak arabskich zbrojnych, musieli się wycofać. W międzyczasie, Arabowie wysłali kilka pomniejszych ataków, które zostały szybko odparte.

Lutel, na północy od zamku, zebrał armię włóczników. Niedługo potem, dołączyli tam również łucznicy. Niedźwiedź zebrał wojska i wieże oblężnicze przy wschodnim murze. Niedźwiedź wysłał swych żołnierzy do wojsk Lutela. Wysłał też łuczników broniących zamku, ale szybko naprawiono ten błąd.

Krzyżowcy zakończyli przygotowania i ruszyli do ataku. Niedźwiedź próbował grupką łuczników sprowokować wezyra do zapalenia smolnych rowów, ale nic z tego nie wyszło. Wysłał wieże oblężnicze do murów, a one sprowokowały łuczników do zapalenia smolnych rowów. Krzyżowcy wykorzystali tę okazję i wbiegli na mury. Łucznikami wybili wszystkich obrońców, a włócznikami zabili wezyra.

Następnie, przystąpili do ataku na saladyna. Wprowadzili żołnierzy na mury i zniszczyli balisty, ale nie udało im się zrobić nic więcej. Wojska chrześcijańskie padły. Pozostało dwóch wrogów - emir i saladyn.

Odcinek zakończył się, a misja kontynuowana jest w następnym.

Twierdza- Krzyżowiec - Multiplayer'owy szlak krzyżowca -6 - "Ogólnie"31:14

Twierdza- Krzyżowiec - Multiplayer'owy szlak krzyżowca -6 - "Ogólnie"