FANDOM

Szaochui - potężny demon należący do rasy Endermanów, posługujący się nekromancją; wróg Pulchnego Niedźwiedzia, główny antagonista serii Minecraft.

Historia

Niewiele wiadomo o przeszłości Szaochuia. Prawdopodobnie pochodził z populacji endermanów, która uciekła magom, gdyż pochodził ze wschodu. W niewyjaśnionych okolicznościach trafił do Egzystencjalnej Pustki. Prawdopodobnie został do niej wygnany, gdyż opuścił ją dopiero za sprawą czynników zewnętrznych, a nie przez wrodzoną dla Endermanów zdolność teleportacji.

Kiedy Niedźwiedź pochował Ignacego w krypcie, wyrył na niej słowa, prawdopodobnie będąc pod wpływem trucizn wiedźmy. Słowa te sprawiły, że Szaochui opuścił Egzystencjalną Pustkę.

Widząc wybudowane przez Niedźwiedzia Mini Khorinis, Enderman zapragnął władać tym miastem, by mogło mu posłużyć jako placówka zaopatrzeniowa dla jego armii nieumarłych. Nasyłał więc zombie na Mini Khorinis, by je zdobyły. Niedźwiedź jednak zdołał obronić miasto.

Szaochui dowiedział się, że bohater będzie udawał się na wyprawę do jaskini, więc zastawił na niego pułapkę. Specjalnie sprowokował Niedźwiedzia, a gdy ten ruszał do ataku nasłał na niego od tyłu creepera, który wybuchł, ciężko raniąc Niedźwiedzia. Enderman wykorzystał ten moment, by zdobyć Mini Khorinis i wykorzystać znajdującą się w nim kuźnię do wyposażenia swych armii.Wskrzesił także Ignacego jako zombie, a ten z wdzięczności przekazał mu kontrolę nad Handlem Sewilskim, co dało demonowi wielkie bogactwa. Jego radość nie trwała jednak długo. Dowiedział się, że Niedźwiedź przeżył dzięki swemu magicznemu pancerzowi i został uratowany przez mieszkańców wioski znajdującej się w pobliskiej krainie Karol.

Szaochui wrzał z wściekłości i złorzeczył Niedźwiedziowi. Polecił swojemu bratu - Szaognojowi - zająć się Niedźwiedziem, jednak ten również zginął, trafiony mieczem bohatera. Właśnie w tamtym momencie postanowił wynająć Grandama - płatnego łowcę nagród. Niedźwiedź nie miał szans z tak potężnym przeciwnikiem, więc w pewnej chwili padł ciężko ranny od ciosu. Grandam postanowił zanieść jego ciało pod Górę Etniczności. Gdy nastał dzień, wieśniacy zobaczyli gościa i postanowili go pochować. Nagle okazało się, że Niedźwiedź jeszcze żył. Zaskoczonym wieśniakom udało się go uratować. Przekazali mu część zeszłorocznych zbiorów i pozwolili wycinać drewno w lesie, gdy tylko miał taką potrzebę. Wkrótce do bohatera dołączyli Pirku i Valutiri. Razem postanowili zbudować Etniczbor. Tymczasem Szaochui dowiedział się o wskrzeszeniu Niedźwiedzia i postanowił zająć się intruzami na własną rękę. Przebudził Armię Ciemności i rozpoczął oblężenie Etniczboru. Mimo początkowych postępów, np. ranienia Pirka i Niedźwiedzia, po dwóch dniach demoniczne hordy zostały rozbite przez połączone siły wszystkich bohaterów. W ten sposób Szaochui stracił większość sił i władzę nad swoją górą. W odwecie najechał wioskę i zamienił praktycznie wszystkich wieśniaków w posłusznych mu nieumarłych. Jak się później okazało, przeżył wieśniak, zwany Patriarchą, dzięki swym umiejętnościom medycznym. Dołączył do bohaterów i poprzysiągł zemstę Szaochuiowi.

Bezradny Szaochui po raz drugi wezwał Grandama. Podarował mu złotą zbroję i polecił wraz z elitarnymi jednostkami Armii Ciemności zastawić pułapkę na drużynę ekspedycyjną Niedźwiedzia. Również ten plan zakończył się całkowitym niepowodzeniem. Cały oddział Grandama został zniszczony, a sam łowca nagród poległ od miecza bohatera. Szaochui usiłował później przeszkodzić bohaterom w skonstruowaniu portalu do Netheru, lecz i ta próba poszła na marne.

W końcu Armii Ciemności powoli zaczęły doskwierać problemy z liczebnością. Siły demona kurczyły się z każdym kolejnym atakiem, jednak Szaochui planował jeszcze jedno oblężenie. Gdy na Górze Etniczności Pirku, Valutiri oraz Niedźwiedź budowali niewielką świątynię, zaatakowała ich armia nieumarłych. Zombie odcięły drogę ucieczki bohaterów, lecz chwilę później zostały rozgromione przez Niedźwiedzia. Szaochui zdecydował się na kolejne desperackie uderzenie - spalenie farmy żywności Etniczboru. Pewnej nocy wywołał gwałtowną burzę. Niedźwiedź i Pirku cudem uniknęli trafienia pioruna, lecz miało to tylko odwrócić ich uwagę. Następna wiązka energii trafiła w drzwi stodoły, w której przebywała Valutiri. Bohaterka została uwięziona w środku, lecz jej przyjaciele szybko dostrzeli płomień i bez większych problemów go ugasili. Drużyna Niedźwiedzia usłyszała jeszcze dźwięk teleportacji Szaochuia, nim ten uciekł do swej tajnej bazy.

Kilka godzin później, gdy Niedźwiedź został sam w jednym z magazynów, Szaochui wysłał do niego uzbrojonego mini-zombie, który ciężko ranił bohatera. Chwilę później do Niedźwiedzia podbiegli Valutiri oraz Pirku. Nie zauważyli w pobliżu małego wroga, więc po prostu uratowali przyjaciela. Kilka godzin po całym zdarzenie demoniczny władca został dostrzeżony przez bohaterów w sercu Etniczboru. Wydawał się czymś zamyślony, więc nawet, gdy zobaczył Niedźwiedzia, nie zareagował. Gdy Niedźwiedź pracował później przy portalu, na jego plecach wysadził się creeper, zamykając przejście do Netheru, co prawdopodobnie było przemyślanym zagraniem Szaochuia. Po tym niespodziewanym ataku, przez długi czas nie było żadnych wieści o Endermanie. Do czasu. Drużyna Etniczności spokojnie budowała zewnętrzne fortyfikacje Etniczboru, gdy nagle okazało się, że Armia Ciemności przebiła się do Komnaty Etniczności i wymordowała pilnujących jej strażników. Niedźwiedź przybył na miejsce, lecz w tym samym momencie żołnierze Szaochuia zaczęli ze sobą walczyć. Bohater wykorzystał to i zabił ostatnie potwory, tym samym odbijając oblężoną halę. Sam Szaochui wyruszył do Netheru w bliżej nieokreślonym celu.

W pewnym momencie Patriarcha zdradził współojców zgodnie z planem Szaochuia, który przejął jego umysł. Po pożarze gospody Niedźwiedzia, Patriarcha został zabity przez dawnych przyjaciół, a jego ciało zostało pochowane w krypcie pod budynkiem. Był to pierwszy poważny cios, który Szaochui zadał Drużynie Etniczności. Triumf Endermana nie trwał jednak długo. Pirku, Valutiri i Niedźwiedź podczas jednej z ekspedycji przypadkiem znaleźli wejście do jednej z jego kryjówek. Bez problemu przebili się przez stacjonujące tam siły nieumarłych i schodzili coraz głębiej do podziemi. W końcu natknęli się na morderczą pułapkę Szaochuia - potężnego creepera, który wysadził wszystkich bohaterów jednocześnie. Jak wcześniej, bohaterowie zostali wskrzeszeni przez bogów, ale zdążyli pomścić Patriarchę, niszcząc również jeden z ważniejszych posterunków Armii Ciemności.

Szaochui szybko dowiedział się o włamaniu i postanowił zorganizować wielki kontratak. Ogromna horda zombie, wyposażona w ciężkie zbroje i miecze, rozpoczęła drugie, na tak wielką skalę, oblężenie Etniczboru. Zaatakowała w nocy, z zaskoczenia. Drużyna Etniczności nie była w stanie wytrzymać zmasowanego naporu, więc wycofała się pod bramy fortecy. Kilku bohaterów zostało poważnie ranionych. Nawet ich niezwykła odwaga nie pomagała w starciu. Trzech ostatnich sprawnych wojowników używało wszelkich środków, by choć na chwilę zatrzymać marsz armii nieumarłych. Ostatecznie większość zombie spłonęła w ogniu zapalniczki, a reszta została pokonana zaklętym mieczem ciężko rannego Niedźwiedzia.

Po ukończeniu Etniczboru, dla bohaterów nastał względny czas pokoju. Łudzili się, że Szaochui w końcu się poddał i nie zamierza ponownie atakować. Jednak prawda była dużo bardziej przerażająca. Szaochui w tajemnym rytuale wezwał legiony potężnych smoków, które miały ostatecznie zniszczyć Etniczbor. Jedynie Niedźwiedź, Pirku i Valutiri zdołali zbiec na południowe wybrzeże, do miasta Esmilon, gdzie kuzyn Matki Miłosierdzia wręczył Drużynie jeden ze swoich statków. Bohaterowie wyruszyli daleko na południe, gdzie odkryli archipelag tajemniczych wysp, od których wręcz biła spaczona magia. Nie spodziewali się, że enderman wyruszy za nimi. W nocy, po spaleniu statku, bohaterów zaatakował oddział nieumarłych zombie. Drużyna była zmuszona wycofać się w głąb wyspy, gdzie została zaatakowana przez elitarną drużynę szkieletów, którym przewodził sam Szaochui. Demon rzucił na bohaterów serię potwornych zaklęć, wspieranych przez salwy strzał szkieletów. Na wpół żywym, udało im się uciec przez rzekę, gdzie cudem uniknęli ataku jednego ze smoków. Następnie ufortyfikowali się w opuszczonej posiadłości, gdzie Armia Ciemności nie była w stanie ich zaskoczyć.