FANDOM

Stare Bizancjum - drugie państwo IMRSiD kierowane przez Niedźwiedzia. Po powrocie z kosmosu Madzia próbowała tu zbiec. Przed przejęciem go przez tytana było słabe, straciło całą dawną potęgę. Bóg etniczności dał jednak radę je odbudować, a nawet poszerzyć dawne granice. Dzięki temu krajowi, w imperium zaistniały nie tylko Miłość i Radość, ale także Szczęście. 

Historia 

Wydawało się, że wszystko upadło. Z wielkiego cesarstwa zostały tylko trzy prowincje i wasal - Ateny. Niedźwiedź, widząc to, postanowił wcielić się w cesarza Bizancjum i uratować je od zguby. Stało się tak już w 1444 roku.

I wojna osmańska

Niedźwiedź zastosował różne ciekawe taktyki, m.in. zbudowanie floty mającej zablokować cieśninę podczas wojny z Imperium Osmańskim. Wziął również sojusz z Polską i Serbią, jednak te kraje nie pomogły mu podczas pierwszej wojny z Osmanami. Mimo braku pomocy ze strony sojuszników, wojna zakończyła się tryumfem Niedźwiedzia w 1464 roku. Odzyskał wtedy liczne ziemie na Bałkanach, dając nadzieję na odbudowę nowego Imperium Szczęścia, Miłości i Radości. Cztery lata potem, latem 1468 roku władca etniczności dokonał pełnej aneksji Serbii, tworząc z Bizancjum państwo, z którym należało się liczyć. Dysponował już bowiem środkami do ostatecznego zniszczenia Imperium Osmańskiego.

II i III wojna osmańska

Kolejna wojna wybuchła w 1478 roku. Wojna była ciężka, a Osmanowie posiadali silnych sojuszników. Konflikt skończył się jedynie stratą prowincji Burgas na rzecz Bizancjum, więc nie rozstrzygnęło to losu Imperium Osmańskiego i dalej było ono dużym zagrożeniem. Niedźwiedź nie dał jednak wytchnąć wrogom i zaatakował ponownie w 1492 roku. Przekroczył Bosfor i wraz z Polską oraz Austrią dokonał inwazji na wrogie ziemie. Pierwsze miesiące zadecydowały o wszystkim i złamały potencjał militarny Imperium Osmańskiego. Cofające się wojska osmańskie kurczyły się z każdym miesiącem, a twierdze padały, torując przejście armiom Bizancjum. Ich złej sytuacji nie odmieniły nawet posiłki krymskie, które przełamując jedno z pierścieni oblężenia, dały im nadzieję, a sytuację atakujących pogarszały bunty chłopów na okupowanych ziemiach. Jednak w 1494 roku Niedźwiedź przegrupował swe siły i ostatecznie zabezpieczył swoje zwycięstwo już kilka miesięcy później. W 1495 roku zawarto pokój. Bizancjum zdobyło trzy prowincje - Silistrę, Izmit i Hüdavendigar. Nie było to wiele, ale był to znak, że Bizancjum będzie się uparcie wdzierało coraz głębiej w terytorium Osmanów, i że państwo osmańskie chyli się ku upadkowi.

IV, V i VI wojna osmańska

Czwarta wojna wybuchła w 1507 roku. Etniczne armie z łatwością zmusiły do wycofania się wrogich oddziałów i dokonały pełnej inwazji na Anatolię. Już na zimę całe terytorium państwa osmańskiego było okupowane. Ich sojusznicy - Timurydzi, zmagając się z problemami wewnętrznymi nie byli w stanie stawić silnego oporu armiom Bizancjum. Jesienią 1515 roku Niedźwiedź przyłączył do swoich ziem resztę terytoriów tureckich w Europie i północno-zachodnią część Anatolii. W 1522 roku wybuchła kolejna, już piąta wojna. W 1528 roku dokonano aneksji wschodniej Anatolii, a konflikt skończył się bezdyskusyjnym zwycięstwem Bizancjum. Ostateczny upadek Imperium Osmańskiego rozpoczął się w 1592 roku, gdy Niedźwiedź jednocześnie zaatakował Krym i Osmanów. Państwa te upadły w 1599 roku, a potęga Bizancjum została przywrócona i stała się niezaprzeczalna.

Po długich walkach na przestrzeni kilku wieków, w końcu Bizancjum zostało odnowione oraz okryte dawną glorią i chwałą.

Lista odcinków

  1. Imperium Miłości, Radości i Szczęścia
  2. Brak pomysłu na tytuł
  3. Początek końca Imperium Osmańskiego
  4. Handluj z tym
  5. Szczęście i Radość
  6. Walka o etniczne ziemie Imperium Miłości
  7. Wojna o niepodległy Śląsk
  8. Czyżby Europa Universalis? Czyżby Bizancjum upadło?
  9. Tytuł tu powinien być
  10. I chociaż kroczę ciemną doliną, to Litwę ścisnę
  11. Wielka wojna wschodnia
  12. Zagrożenie dla Imperium Miłości
  13. Etniczne złoto szczęścia i radości
  14. Rosja srosja
  15. Północ pełna miłości
  16. Wszystko, co dobre, kiedyś się kończy. Ostatni odcinek EU IV.