FANDOM

Sojusz Handlu Sewilskiego - sojusz dwóch krajów leżących w rejonie handlowym przynależącym do Sewilli - Portugalii i Hiszpanii. W żydoportugalskich kupców wcielił się Ignacy, zwany Kolegą, natomiast w kastylijskich królów (później hiszpańskich) - Niedźwiedź. To wtedy władca merkantylizmu dowiedział się o Pakcie Strzaskanej Klingi.

Hiszpania - kraj powstały z unii personalnej Kastylii i Aragonii, kolonizował Amerykę Południową i Afrykę. Z początku nie był dobrze rozwinięty technologicznie, ponieważ rządzili nim nie umiejący pisać, czytać i chodzić królowie z dynastii de Trastámara. Dopiero, gdy w Kastylii zaczęli rodzić się normalni władcy, kraj wyszedł na prostą. Przez pewien czas, był w unii z Aragonią i Neapolem, aż w końcu ich integrował.

Portugalia - kraj rządzony przez żydowskich kupców, których kontrolował Ignacy. Od początku królowie portugalscy uczyli się w drogich żydowskich szkołach, dlatego też byli dobrze rozwinięci. Kolonizowali Amerykę Południową, Afrykę i Australię.

Historia

Zobacz też: Historia Hiszpanii

Oba kraje żyły w ścisłej współpracy przez wiele lat, wspólnie kolonizując i walcząc. W pierwszej wojnie z Marokiem Portugalia zyskała Tangier, co spowodowało przejęcie przez nią handlu sewilskiego, o który rywalizowała od wielu lat z Kastylią. Ta sytuacja nigdy się nie zmieniła i Portugalia już zawsze kontrolowała lokalny handel.

Władcy

Władcy hiszpańscy

Imię Pkt.adm. Pkt.dyp. Pkt.mil. Inne
Juan II de Trastàmara 1 1 2 Król początkowy

Generałowie

Generałowie hiszpańscy

Imię Siła ognia Szok Manewrowanie Obleganie
Enrique de Trastàmara 1 0 2 1
Álvaro de Luna 2 2 3 0

Ciekawostki

  • Niedźwiedź podczas rządów w Hiszpanii wymyślił wiele prawd życiowych, w tym m.in. słynne rozważania filozoficzne.