FANDOM

Zobacz też: inne znaczenia.

Pulchny Niedźwiedź, Ojciec Śmierci - jeden z Ojców Założycieli Etniczboru, protagonista serii Minecraft. Jego przeciwnikiem jest Szaochui. Został przeklęty przez Zombie Ignacego. Był właścicielem świni o imieniu Jonasz.

Historia

Przed Etniczborem

O przeszłości Pulchnego niewiele wiadomo. Jedyną pewną informacją jest to, że przebywał na wyspie Mini Khorinis w krainie Ewa, na której założył miasto portowe z latarnią oraz kuźnią, które wybudował własnoręcznie.

Podczas konstruowania budowli natknął się na zwłoki Ignacego. Postanowił, że należy mu się godny pochówek, więc wybudował mu kryptę. W międzyczasie został zaatakowany przez wiedźmę, która go zatruła. Pod wpływem toksyn Niedźwiedź wyrył słowa na grobie Ignacego, wydawałoby się, że kompletnie niewinne. Jednakże sprawiły one, że Szaochui wydostał się z Egzystencjalnej Pustki i trafił do tego świata.

W trakcie jednej z wypraw do pobliskiej krainy Karol, w celu poszukiwania surowców do budowy, Pulchny napotkał Szaochuia. Spróbował zalać go wodą, by go zlikwidować, jednak ten zesłał na niego od tyłu creepera, który wybuchł ciężko raniąc Niedźwiedzia. W tym czasie Szaochui zawładnął Mini Khorinis i ożywił Ignacego jako nieumarłego.

Pulchnego Niedźwiedzia odnaleźli mieszkańcy leżącej niedaleko wioski. Dzięki ich pomocy powrócił do zdrowia. Pulchny zorientował się wtedy, że świat czeka wielkie niebezpieczeństwo w postaci Szaochuia i postanowił zbudować fortecę zwaną Twierdzą Członka, w celu ochrony wioski.

Podczas konstrukcji Twierdzy Członka został zastrzelony przez łowcę nagród Grandama i zostawiony pod Górą Etniczności, a jego budowla została zniszczona. Jednak przeżył i tym razem. Po powrocie do formy wyruszył w kolejną ekspedycję, tym razem do opuszczonej jaskini, która okazała się być przeklęta, przez co był zmuszony z niej uciekać. W międzyczasie zaatakował go mini-zombie.

Etniczbor

Po tym zdarzeniu spotkał dwóch podróżników - Pirka i niemowę Valutiri. Cała trójka postanowiła wybudować metropolię wewnątrz Góry Etniczności, którą nazwali Etniczborem. W trakcie budowy zostali zaatakowani przez legiony Szaochuia. Pulchny wraz z Pirkiem bronili dzielnie góry, podczas gdy Valutiri podnosiła na duchu mieszkańców wioski. Po odparciu ataku wybudowali schron w celach ochrony przed kolejnymi. Wraz z Pirkiem postanowili wtedy wznieść bramę Etniczboru.

Po ukończeniu projektu do trójki bohaterów dołączył Patriarcha. Pulchny razem ze wszystkimi towarzyszami udał się na wyprawę do kopalń, celem poszukiwania diamentów. Podczas niej pokłócił się z Pirkiem, lecz Valutiri załagodziła kłótnię i zwaśnione strony pogodziły się. Później razem pokonali Grandama, który zaskoczył Niedźwiedzia w kopalniach.

Pulchny zorganizował takżę niebezpieczną wyprawę do Netheru. Po powrocie z niej razem z Patriarchą i Pirkiem zbudował Komnatę Etniczności. Na skutek knowań Szaochuia Pirku razem z Patriarchą próbowali zneutralizować Niedźwiedzia, jednak walce po raz kolejny zapobiegła Valutiri.

Po ukończeniu budowy Komnaty do Etniczboru dołączył PatRodak. Bohaterowie wyruszyli wtedy na ekspedycję do Lasu Cienia, napotykając na wioskę Arydów.

Razem z Pirkiem i Valutiri zbudował świątynię na szczycie Góry Etniczności. Brał też udział w konfiskacie majątku ukrywanego przez Patriarchę w tajnej skrytce.

Po skonstruowaniu Magicznej Wieży, oświecił go pomysł na samodzielne wybudowanie drewnianej gospody, w której podróżni mogliby się najeść, napić i odpocząć. Budował ją z prawdziwą pasją, a kiedy ją ukończył był z niej niezwykle dumny. Jednak nieszczęśliwie Patriarcha został opętany przez Szaochuia, a ten nakazał mu podpalić gospodę i wdać się w walkę na śmierć i życie z Niedźwiedziem. Pulchnemu pomogli w walce Pirku i Valutiri, a Patriarcha musiał zostać zabity.

Po tych traumatycznych zdarzeniach bohaterowie postanowili pochować swojego towarzysza. Gnani chęcią zemsty na Szaochuiu wybrali się do Szaoboru - mrocznych podziemi władcy endermanów. W krypcie będącej częścią lochów natrafili na pułapkę i zostali wyrzuceni w powietrze przez eksplozję. Etniczni Bogowie sprowadzili ich z powrotem do Etniczboru.

W tym czasie Pirku wyruszył na wielką podróż poza Etniczbor.

Niedźwiedź wraz z Valutiri postanowił wybudować nową bramę do metropolii w górze. Wynajęli dwóch Budowniczych do pomocy - Matrido i Ataroxa. Podczas budowy Etniczbor został zaatakowany przez armię nieumarłych. Drużyna wybroniła Górę przed siłami Szaochuia, a bitwa została nazwana pierwszą bitwą o Etniczbor.

Po bitwie przez portal do Netheru przeszedł świnioczłek zombie. Niedźwiedź widział w nim Jonasza, jednak Matrido zabił go, gdyż wiedział, że Jonasza już w nim nie ma. Pulchny nadal miał nadzieję, ze kiedyś z Netheru wróci Jonasz z armią do pomocy.

Po tych wydarzeniach Atarox i Matrido opuścili Etniczbor, a w dalszej budowie Niedźwiedziowi i Valutiri pomagał Kicajek, który po wykonaniu swojej pracy opuścił Etniczbor.

Pulchny, Valutiri i kolejny pomocnik - Mateusz ukończyli budowę Etniczboru.

Polowanie na smoki

Do Etniczboru wrócił Pirku. Powiedział towarzyszom, że Szaochui otworzył portal i przywołał do siebie smoki. Niedźwiedź wiedział, że nie wybronią się przed armią latających stworów, więc postanowił się wycofać wraz z towarzyszami.

Udali się do kuzyna Valutiri mieszkającego w mieście Esmilon. Niedźwiedź dowiedział się tam, że kiedyś daleko na południu znajdowało się Smocze Imperium. Pulchny uznał, że może znajdować się tam klucz do pokonania smoków.

Kuzyn Valutiri użyczył drużynie statku. Podczas żeglugi na południe zostali zaatakowani przez morskie potwory. Zdołali je pokonać, ale statek został spaczony. Jedynym dobytkiem Niedźwiedzia, który nie został spaczony był jeden diament. Pulchnemu i jego towarzyszom udało się jednak dobić do brzegu. Byli zmuszeniu spalić cały statek wraz z zawartością. Wybrali się później w głąb lądu, by znaleźć artefakty, które mogłyby pomóc pokonać smoki.