FANDOM

Zobacz też: inne znaczenia.

Pulchny Niedźwiedź - tytan etniczności, brat pani Basi i mistrz Kolegi Ignacego. Jego domeną jest walka, a atrybutem dyscyplina. Zbudował Czarkatraz. Na podstawie jego przykazań powstało Pismo Etniczne. Posiada harmonijkę (nawet dwie), z pomocą której wykonuje przepiękne utwory muzyczne na cześć różnych ważnych wydarzeń. Potrafi używać cudów i stworzył Las Edenu. Ma znajomą o tajemniczej nazwie Konie moją pasją.

Niegdyś wysłał swoją ludzką kopię na Świetlik, by zobaczyć obyczaje tamtejszej ludności. Sobowtór zyskał szybko wolną wolę i odszedł od przydomku Pulchny. Zaprzyjaźnił się wtedy z Lutelem - jednym z krzyżowców, który brał udział w m.in. oblężeniach Akki.

Niegdyś dzierżył legendarny Miecz Pulchności, lecz został on wykradziony przez panią Basię.

Historia

Osobny artykuł: Era Stworzenia.

Niedźwiedź był jedną z dwóch istot, które stworzyły cały wszechświat (druga była pani Basia). Ukształtowali pierwsze rasy (Bulrathi i Klackonów). Żyli tak przez długi czas, aż do momentu wybuchu wszechświata w wyniku wojny mrrshańsko-bulrathiańskiej.

Po dziwnej anomalii tytani ponownie powstali z nicości. Tym razem Niedźwiedź znowu spróbował stworzyć żywe istoty, jednak już nie na swoje podobieństwo.

Najpierw stworzył murzyna (j.tyt. nieudany). Użył jego postury do następnego dzieła, Azjaty, który również mu się nie spodobał. Następnie powstali kobieta (j.tyt. posłuszeństwo) i rudzielec (j.tyt. brzydki), których również odrzucił. W końcu udało mu się stworzyć człowieka (j.tyt. dzieło idealne). Stwierdził, że jego twór może być samotny, więc dał mu jako służących swoje poprzednie istoty.

Stworzył wtedy też ostatnią, niepowtarzalną istotę - Ignacego. Był on ponad wszystkimi innymi i stał się lojalnym doradcą Niedźwiedzia.

Za pomocą swej mocy zbudował ogromne imperium - IMRSiD. Główną religią jest tam etniczność, ale większość innych wiar też jest akceptowana. Jego państwo sprawuje kontrolę nad krajem Ignacego - Żydowskim Imperium - którego mieszkańcy w większości wyznają judaizm.

Próbował kiedyś ucywilizować murzynów, ale przeszkodziła mu w tym pani Basia, a konkretnie jej sługa - Dariusz I. Gdy był już blisko celu, jego poddani (Zulusi) zostali pokonani przez Persów. Jednemu z nielicznych ocalałych, Murzynowi Januszowi, dał błogosławieństwo, dzięki czemu został półbogiem i jednym z najsilniejszych wojowników w Calradii.

Kiedy Tarpan zaczął przejmować świat, Niedźwiedź przywołał mityczne armie Jan Mayen i przy pomocy ich, Lookasa i Andrzeja Bezdusznika wyruszył na spotkanie swojemu wrogowi i stoczył z nim bitwę. Gdy niedźwiedzie wojska zaczęły wygrywać, Niedźwiedź kazał Lookasowi wezwać na pomoc armie Imperialistów. W tej samej chwili armie EWPN pod przewodnictwem PatRodaka wycofały się. Niedźwiedź i jego żołnierze musieli udać się na latającą fortecę do zsyłania eventów. Wtedy Tarpan przywołał ogromnego demona, który powstrzymał ich przed ucieczką. Niedźwiedź widział tylko jedno wyjście z tej sytuacji - pokonać potwora i pozwolić swoim wyznawcom uciec. Przekazał Andrzejowi Bezdusznikowi list do Murzyna Karola, po czym rzucił się na bestię. Po zabiciu jej zaszarżował i wymordował liczne demony. Został jednak powstrzymany i postawiony przed obliczem Tarpana, który go wtedy zamordował. Prawdopodobnie wchłonął także jego duszę, tak samo jak pani Basi, jednak nie jest to wiadome.

Ciekawostki

  • Murzyńska cywilizacja Konga w jednym z pomniejszych wszechświatów podarowała mu niegdyś fufu.
  • Napisał doktorat pt. Trump, czyli ideologia muru, który został przetłumaczony także na kilka innych języków.
    Doktorat czytany przez IVONA12:59

    Doktorat czytany przez IVONA

  • Jest autorem wiersza pt. Przegrana w FTL, czyli ból i cierpienie.