FANDOM

Zobacz też: inne znaczenia.

Ojciec Złodziei Pirku – górnik i wojownik, jeden z Ojców Założycieli Etniczboru razem z Niedźwiedziem, Valutiri i Patriarchą, twórca Trebusza Samonaprowadzającego. Cechuje się odwagą i spokojem, ale także ironią. Został przeklęty przez Zombie Ignacego.

Historia

Etniczbor

Jego przeszłość sprzed spotkania Niedźwiedzia nie jest znana. Spotkał go nieopodal Góry Etniczności, kiedy podróżował razem z Valutiri po krainie Karol. Cała trójka postanowiła założyć metropolię o nazwie Etniczbor położoną w wyżej wymienionej górze.

Niedługo potem zostali zaatakowani przez armię Szaochuia. Pirku dzielnie bronił góry razem z Niedźwiedziem, podczas gdy Valutiri pocieszała mieszańców okolicznej wioski. Po odparciu ataku zbudował razem ze swoimi towarzyszami fortyfikacje obronne. On oraz Niedźwiedź postawili też bramę Etniczboru.

Po ukończeniu tej budowy do trójki bohaterów dołączył Patriarcha. Pirku razem ze wszystkimi towarzyszami udał się na wyprawę do kopalń, celem poszukiwania diamentów. Podczas niej pokłócił się z Niedźwiedziem, lecz zostali oni jednak pogodzeni przez Valutiri. Później razem pokonali Grandama, który zaatakował Pulchnego w kopalniach. Brał udział w niebezpiecznej wyprawie do Netheru. Po powrocie z niej razem z Patriarchą i Niedźwiedziem zbudował Komnatę Etniczności. Na skutek knowań Szaochuia zaatakował Niedźwiedzia razem z Patriarchą, jednak walce po raz kolejny zapobiegła Valutiri.

Po ukończeniu budowy Komnaty do Etniczboru dołączył PatRodak. Bohaterowie poszli wtedy na ekspedycję do Lasu Cienia.

Razem z Niedźwiedziem i Valutiri zbudował świątynię na szczycie Góry Etniczności. Brał też udział w konfiskacie majątku ukrywanego przez Patriarchę w tajnej skrytce.

Smocza Wyspa

Pewnej nocy Pirku był nawiedzany przez dziwne sny. Gdy się obudził, czuł, że ktoś go wzywa. Wyszedł z Etniczboru i ujrzał niezwykłe światło w świątyni. Poszedł tam i spojrzał do magicznej wody. Ujrzał tam Elanię, która rozkazała mu wyruszyć w wyprawę na północ w celu odnalezienia Pereł Endu, które bardzo pomogłyby w pokonaniu Szaochuia. Zakazała mu się jednak pożegnać z resztą Drużyny Etniczności i mógł jedynie zostawić list. Wziął ze sobą najważniejszy ekwipunek i wyruszył w podróż.

Po powrocie do Etniczboru Pirku zwierzył się przyjaciołom z zaistniałych wydarzeń. Ostrzegł ich, że Szaochui otworzył portal i przywołał z niego smoki, zaś jego armia już zmierzała w kierunku Etniczboru. W związku z tym, cała Drużyna Etniczności ewakuowała się ze swojej twierdzy i wyruszyła do Esmilonu, a następnie z niego trafili na Smoczą Wyspę.