FANDOM

Patriarcha, Ojciec Egoizmu – jeden z Ojców Założycieli i główny architekt Etniczboru. Po inwazji Szaochuia na rodzinną wioskę stracił całą rodzinę - sam zdołał zbiec. Przed atakiem był jedynym człowiekiem w wiosce, specjalizującym się w medycynie, toteż w Etniczborze zajmował się hospitalizowaniem rannych towarzyszy. Podobnie jak reszta Drużyny Etniczności został przeklęty przez Zombie Ignacego.

Historia

Ucieczka z wioski i dołączenie do Niedźwiedzia

Wiemy jedynie, że przed ucieczką z wioski Patriarcha zajmował się leczeniem wieśniaków; stąd jego pseudonim. Swoją elokwencją i wykształceniem starał się wypełnić lukę zaufania wieśniaków, którą spowodowała choroba Patriarchy - kleptomania. Wszystko układało się świetnie, do czasu, gdy wioskę najechała Armia Ciemności. Szaochui zamienił wszystkich wieśniaków w zombie oprócz Patriarchy, który zdołał wymknąć się z wioski i ukryć w lesie. Kiedy wojska Szaochuia całkowicie rozgrabiły wioskę, wyruszyły w drogę powrotną. Wtedy Patriarcha dostrzegł ogrom zniszczeń, jakich dokonał demon. Medyk poprzysiągł zemstę na Endermanie oraz postanowił wyruszyć do Góry Etniczności. Na miejscu wyczerpanego Patriarchę spotkała Drużyna Etniczności, która zaoferowała mu dom w Etniczborze w zamian za dołączenie do nich. Patriarcha bez wahania przystał na ich propozycję.

Pierwsze przywłaszczania

W międzyczasie Patriarcha powrócił do normalnego życia. Drążył tunele, wyruszał na ekspedycje, szukał cennych rud pod powierzchnią ziemi i pomagał towarzyszom we wszelkich pracach. Pewnego razu cała czwórka wybrała się głęboko pod ziemię w poszukiwaniu diamentów. Drużyna napotkała ogromne złoża tego surowca i rozpoczęła prace wydobywcze. Cenny materiał był umieszczany w "skrzyni wspólnoty". Kiedy reszta towarzyszy była zajęta eksploatowaniem złóż, Patriarcha potajemnie otworzył skrzynię i jego oczom ukazały się wszelkie bogactwa Etniczboru. Nie mogąc się powstrzymać, Patriarcha zabrał wszystkie diamenty i wykuł z nich wspaniałą zbroję. Wracający z wyprawy Niedźwiedź, dostrzegł zbroję i okrzyknął towarzysza egoistą - stąd wziął się jego późniejszy tytuł.

Powstanie Komnaty Etniczności i budowa tajnej skrytki

Gdy w Etniczborze powstawała wspaniała Komnata Etniczności, Patriarcha obmyślił swój własny projekt - ukryty magazyn, w którym przetrzymywałby skradzione surowce. By zmylić podejrzenia, medyk aktywnie brał udział w budowie komnaty, więc pochłonięci pracą towarzysze nie dostrzegali jego chwilowych wyjść, w czasie których pracował nad skrytką. Pirku w pewnym momencie zauważył jednak dziwne zniknięcia towarzysza i doniósł o tym Niedźwiedziowi. Pewnego razu szpiegowali oni Patriarchę aż do momentu, kiedy wszedł do magazynu. Wtedy wydało się, że Patriarcha regularnie zabiera surowce i zasoby z Etniczboru. Niedźwiedź i Pirku nie dali po sobie poznać, że znają tajemnicę przyjaciela, ponieważ mieli z tym związane pewne plany.

Włamanie do skrytki

Po powrocie z wyprawy do Lasu Cienia z nowym towarzyszem - PatRodakiem, zmęczony Patriarcha spoczął w głębokim, dwudniowym śnie. Wykorzystała to reszta towarzyszy. Niedźwiedź podłożył dynamit pod tajne wejście do magazynu, a Pirku uruchomił mechanizm, omal nie wysadzając przyjaciela. Ich oczom okazało się stosunkowo niewielkie pomieszczenie, wypełnione piecami i skrzyniami. W kufrach znajdowały się zabrane pzez Patriarchę skarby Etniczboru.  Dwaj przyjaciele wraz z Valutiri skonfiskowali część znalezionych surowców, by użyć ich do skonstruowania stołu do zaklęć. Tymczasem Patriarcha wybudził się ze snu i spostrzegł, że włamano się do jego skrytki. Pomimo oporu jego towarzysze wreszcie przyznali się do nikczemnego czynu, jednocześnie zniechęcając Patriarchę do dalszych tego typu działań.

Spalenie gospody

Podczas gdy Niedźwiedź kończył budowę gospody przed Etniczborem, Patriarcha powoli poddawał się procesowi plugawienia przez Szaochuia, który przedostawał się stopniowo do jego umysłu. Powiedziony mrocznym instynktem wziął do ręki zapalniczkę i ruszył na gospodę. Podpalił Niedźwiedzia, ciężko go zranił, a następnie spalił niemal całą karczmę, jak nakazał Mroczny Pan. Rozpętała się walka. Niedźwiedź i spaczony Patriarcha walczyli nieustraszenie pośród płomieni, które deska po desce, stolik po stoliku wyniszczały gospodę. Patriarcha, widząc, że nie ma szans na wygraną z nieulękłym Niedźwiedziem, wybiegł przed karczmę, na wpół spalony i pokiereszowany. Wtedy na przeciw wybiegła mu Valutiri, przecinając go diamentowym ostrzem, ze strumieniami łez spływających po jej policzkach. Zjawił się także i Pirku, wbijając zdrajcy topór w plecy. Chwilę potem z palącej się gospody wybiegł przepełniony gniewem, chęcią zemsty i zaprowadzenia sprawiedliwości Niedźwiedź. Jego ciało było niezwykle poparzone, ale złość, jaka się w nim wezbrała, nie pozwoliła mu się poddać. Ostatecznie odciął głowę Patriarsze, odbierając mu cały dobytek ze skrzyń i hełm, który jako jedyny pozostał mu po stoczonej walce (przekazał go Valutiri). Po całej zaistniałej sytuacji towarzysze pochowali renegata w krypcie pod zniszczoną gospodą.