FANDOM

Pan Zagłoba - wielki polski szlachcic. Od długiego czasu towarzyszy Andrzejowi Bezdusznikowi w jego walce z wrogami Rzeczpospolitej, czasem też doradza mu co powinien robić.

Wygląd

Pan Zagłoba
Jest silnym i umięśnionym człowiekiem. Ze względu na swoją łysinę, nosi nakrycie głowy z dwoma piórami. Po jego wąsach można stwierdzić, że jest brunetem.

Ubiera się w brązowy żupan z szarym pasem oraz butami tego samego koloru.

Charakter

Jest pijakiem, mitomanem, tromtadratą i pieniaczem, jednak jednocześnie jest osobą patriotyczną, dobrą, pomysłową i wierną w przyjaźni. Nie cierpi, gdy Andrzej ucieka z bitew.

Historia

Młodość

Pan Zagłoba od małego miał kontakt z alkoholem. Jego ojciec do mleka zawsze wlewał mu kilka kropel wina.

Do szesnastego roku życia Zagłoba nie tknął wódki ani piwa, lecz bardzo lubił pić wino.

Dorosłość

Gdy opuścił dom rodzinny, zachowywał się jak prawdziwy szlachcic. Zjeździł całą Rzeczpospolitą i walczył wraz z wieloma wojewodami, hetmanami i pułkownikami.

Na służbie u Andrzeja

Długo towarzyszył Andrzejowi i pomagał zarówno swoją szabelką na polu bitwy, jak i radą. Niedługo później rozpoczął bunt, w którym był pretendentem do tronu w Rzeczpospolitej, i wygrał. W rezultacie jednak rozmyślił się i koronę oddał Andrzejowi.

Ciekawostki

  • Opuścił on raz grupę Andrzeja, gdyż był zezłoszczony jego zachowaniem (np. uciekaniem z bitew), ale powrócił, dla dobra Rzeczpospolitej.