FANDOM

Poprzedni
Trening czyni czerń
Odcinek
Syryjska Horda
Następny
Zbroja Czerni i Bieli

Syryjska Horda - siódmy odcinek Opowieści Karola. Poprzedni to Trening czyni czerń, a następny to Zbroja Czerni i Bieli.

W tym odcinku Murzyn Karol musiał uporać się z napierającymi hordami syryjskimi, jednocześnie starając się ukończyć budowę zamku w miejscowości Jayek.

Opis misji

  • Wyeliminuj wszystkich wrogów
  • Dokończ budowę zamku

Jayek, w języku murzynów znaczy Jądro. Ta piękna miejscowość znana ze swego bogactwa znajduje się na terytorium zajętym przez imigrantów, lecz tutejsza ludność wyznaje Wielkiego Tarpana. Powitała ona Karola jak bohatera, którym niewątpliwie jest. Jednakże... radość nie trwała długo, gdyż Ismail dowiedział się o miejscu pobytu i wysyła na niego część swej syryjskiej hordy. Tym razem jednak, Murzyn Karol nie będzie uciekał, gdyż tym razem z pomocą wiernej ludności Jądra, obroni te ziemie, dając wszystkim nadzieję. Chociaż nie są to doborowe oddziały tureckie, a jedynie syryjscy uchodźcy, to wciąż posiadają ogromną przewagę liczebną. Miejmy nadzieję, że Rolf i jego niewidzialni bandyci ujawnią się, gdyż inaczej... to będzie koniec Murzyna Karola...

Uczestnicy

Ważne miejsca

Teren

Mniej więcej pośrodku mapy usytuowana była miejscowość Jayek z warownią zlokalizowaną na wzniesieniu. Po jej lewej stronie rozpościerał się las, który kończył się na niewielkim stawie, do którego spływała malutka rzeczka, znajdującym się w rogu mapy. Na południowy-wschód od osady rozciągał się kolejny zagajnik, lecz mniejszy od poprzedniego, kończący się na części morza. W lewym dolnym rogu mapy znajdowała się kontynuacja morza z kilkoma wysepkami. Na południu mieścił się niewielki, choć dość szeroki półwysep. Morze wylewało się na dwie plaże, a w miejscu, gdzie ich nie było, ograniczały je klify. Zwieńczeniem lasów był górzysty teren, gdzie mieściła się sadzawka.

Przebieg misji

Przybyły do miejscowości Jayek Murzyn Karol wraz z towarzyszami natychmiast rozpoczął rozbudowę wioski z powodu groźby ataku przez siły Ismaila. Wprowadził podatki, by mieć z czego finansować armię, która miała zapobiec zagrożeniu ze strony napierającej hordy syryjskiej dowodzącej przez współpracownika Ismaila. Wybudowano więcej chat drwala, żeby wydobywać większe ilości drewna potrzebnego do otoczenia osady palisadą oraz do innych bardzo potrzebnych budynków m.in. warsztatów łuczniczych i grotniczych. Wzniesiono również chaty myśliwskie, które służyły jako miejsce oprawiania skór jeleni wcześniej zabitych i przetransportowanych tam przez myśliwych. Rozpoczęto produkcję kuszy.

Murzyn Karol jako, że był świetnym strategiem, zauważył potencjał we wzniesieniach otaczających wioskę. Natychmiastowo rozkazał przenieść tam jednostki strzelające (kuszników i łuczników), by te miały przewagę wysokościową nad wrogiem. Taktyka ta sprawdziła się wyśmienicie - przyniosła zamierzone skutki.

W międzyczasie do obrony miasta przyłączyli się Czarni Bandyci, by wspomóc Karola w walce, tym samym udowadniając, że naprawdę istnieją.

W końcu przybyły pierwsze jednostki wroga. W miarę szybko uporano się z napastnikami i zmuszono ich do odwrotu.

W różnych odstępach czasu przybywały coraz to kolejne ataki - niektóre silniejsze, niektóre słabsze - lecz z każdym uporano się z mniejszymi lub większymi trudnościami. Czasami sytuacja było bardzo napięta, a czasami w pełni opanowana. Stosowano różne taktyki: rozbudowywano palisady do stadium labiryntu działającego jak pułapka, otaczano miejscowość kilkoma warstwami tychże umocnień oraz ustawiano przed wejściem do warowni Karola wilcze doły na wypadek wdarcia się nieprzyjaciela do wnętrza. Świetnie wyszkoleni kusznicy i łucznicy, a także włócznicy sprawdzili się bardzo dobrze w walce z wrogiem. Niektórzy, ci najodważniejsi, wychodzili nawet za mury miasta, by niszczyć pojedyncze oddziały imigrantów, aby zmniejszyć siłę ostatecznego ataku. Wszystko to przyczyniło się do zwycięstwa.

Podczas jednego z ataków, tego najniebezpieczniejszego, na linię obrony przybył Marnid. Bohaterski rycerz wyciął w pień wielu imigrantów syryjskich, lecz mocno zraniony - zemdlał.

Misja zakończyła się sukcesem - niebezpieczeństwo zostało załagodzone, a horda syryjska rozbita.
(Stronghold) Syryjska Horda - Opowieść Karola -7