FANDOM

Poprzedni
----
Odcinek
Oblężenie Minas Janusz
Następny
Murzyńska ucieczka

Oblężenie Minas Janusz - pierwszy odcinek Opowieści Karola. Następny to Murzyńska ucieczka.

W tym odcinku armie imigrantów syryjskich na czele z Imigrantem Ismailem zaatakowały Minas Janusz, czyli miasto powstałe na ruinach Veluki, którego obroną zarządzał sam syn Murzyna Janusza - Murzyn Karol. Znajdował się w nim grobowiec Murzyna Janusza.

Opis misji

Minas Janusz zostało wzniesione w miejscu, gdzie niegdyś stała miejscowość Veluca. Ta wspaniała forteca jest miejscem pochówku największego bohatera wszechczasów - Murzyna Janusza. Lecz CZARNE chmury zbierają się nad RUDYMI czuprynami strażników tego miejsca. Zło nadciąga. Ktoś rozpowiedział, że w Minas Janusz są wysokie zasiłki, dlatego zza morza, wraz z ogromną armią imigrantów, powrócił Ismail, który kieruje swe armie na bezbronną fortecę. Jednakże syn Murzyna Janusza - Murzyn Karol - nie podda fortecy bez walki...

Uczestnicy

Teren

Na północnym wschodzie znajdowała się forteca Minas Janusz, której obroną dowodził Murzyn Karol. Od południa, południowego-zachodu i wschodu rozpościerała się nizina z dużą ilością rumowisk i niewielkich wzniesień. Na północy znajdowała się dość wysoka wyżyna.

Wojska Imigranta Ismaila napierały od strony południowo-zachodniej.

Przebieg misji

W fortecy trwały intensywne przygotowania do jej obrony. Żądny zasiłku Imigrant Ismail przybył już ze swoją potężną armią zrekrutowaną w Syrii. Pierwszym jego posunięciem było wydanie rozkazu swoim inżynierom, by ci skonstruowali machiny oblężnicze, a konkretniej trebusze i katapulty, mające za zadanie zniszczyć mury twierdzy w celu wtargnięcia żołnierzami do jej wnętrza, zabicia przywódcy i odebrania zasiłku. Murzyn Karol usiłował zaradzić budowie machin, próbując zabić inżynierów, lecz na marne, ponieważ ukończono ich budowę nadzwyczaj szybko.

Choć zniszczono kilka katapult, mury stopniowo podupadały. Ismail rozkazał najpierw swoim pałkarzom, a później kusznikom i reszcie ogromnej armii, by ruszyli na fortecę. Wojska rozpoczęły wyniszczanie murów po lewej stronie wszystkim, czym się dało, byle dostać się środka. Murzyn Karol manewrował oddziałami pomiędzy murami, próbując z całych sił odeprzeć atak. Później Syryjczycy zdecydowali się zaatakować również od frontu i południa. Bezradni, anihilowani jeden po drugim łucznicy Murzyna Karola starali się zabić jak najwięcej przeciwników.

Karol zarządził przeniesienie łuczników z dalszych murów na te znajdujące się bliżej wrogów, by zapobiec wdarciu się do miasta. 

Imigrantów wciąż przybywało, a obrońców malało. Szanse na obronę miasta zatrważająco zmniejszały się z każdą chwilą. 

Armie wroga po przebiciu się przez główną bramę wmaszerowały do środka, siejąc wszędzie zniszczenie i śmierć. Karol wysyłał swoich najlepszych wojowników, by zgładzić napierających napastników, lecz ci nie mieli żadnych szans w starciu z oponentem. Doprowadzano do ruiny kolejne warstwy murów. Powstawało coraz więcej wyrw, przez które mogły wedrzeć się wrogie jednostki. W końcu dostały się one na mury, zabijając obrońców i tym samym przyczyniając się do niechybnej porażki syna Murzyna Janusza.

Wrogowie wkraczali coraz głębiej zabudowań, przybliżając się do warowni. Ich siły wciąż rosły i nie wyglądało na to, by miały zmaleć. Karol zdziwiony był liczebnością i zawziętością imigrantów. Po zabiciu ostatnich wojowników i sforsowaniu ostatnich obmurowań, nieprzyjaciele wdarli się do warowni i prawdopodobnie zabili Karola.

Minas Janusz zostało zdobyte i splądrowane przez imigrantów syryjskich.

(Stronghold) Oblężenie Minas Janusz - Opowieść Karola -110:36

(Stronghold) Oblężenie Minas Janusz - Opowieść Karola -1