FANDOM

Nowa Burgundia

Tereny Nowej Burgundii

Nowa Burgundia - mikroskopijne państwo w południowej Calradii założone przez Misia, który sprawował w nim jedyną władzę. Było w posiadaniu zamku Almerra (stolica) i wioski Saren.

Pierwsza kampania wojskowa rozpoczęła się na terenie Sułtanatu Sarranidzkiego. Po wielu zmaganiach i rozgromieniu głównych sił wroga w czasie oblężenie Almerry, wojna zakończyła się pokojem i triumfem Misia. Jego kraj wiele zyskał w oczach innych władców, jednak to nie uchroniło go przed inwazją Królestwa Rhodoków.

Inwazja Rhodoków

Pierwsze bitwy szły po myśli władcy Nowej Burgundii, jednak główna armia Rhodoków pod dowództwem samego króla w końcu dotarła pod zamek Almerra, przy okazji plądrując wioskę Saren. Misio osobiście dowodził obroną zamku i brał czynny udział w bitwie. Pomimo odwagi Burgundczyków (a właściwie najemników Misia) pierwsza warstwa murów padła. Misio nakazał wycofać się na drugą i ostatnią warstwę. Zginęło wielu rhodockich rycerzy, lecz ostatecznie król Graveth przełamał szyk obrońców.

Mury zostały zdobyte przez wroga, przez co Misio wraz z najwierniejszymi ludźmi wycofał się na teren schodów i drewnianego podestu. W pewnym momencie rycerz pchnięty mieczem spadł z podestu, lekko się raniąc. Mimo znajomości sztuki wojennej szybko został osaczony i obserwował, jak jego ludzie są całkowicie masakrowani przez potężnego wroga. Po krótkiej walce Misio został ciężko zraniony przez rhodockiego kapitana, który kilka sekund później doniósł królowi Gravethowi o śmierci rywala. Rhodocki władca nakazał wyrżnąć jeńców i tym samym całkowicie oczyścić Calradię z Burgundczyków.

W tym samym czasie rannemu Misiowi udało się niepostrzeżenie wymknąć z zamku drugim wyjściem. Podczas wędrówki w lesie Misio spotkał panią Basię, która maszerowała wraz z Szarańczą ku Jelkali. Tytanka uzdrowiła rycerza, jednak kosztem wcielenia go do jej oddziałów. Po nadaniu Misiowi fałszywej tożsamości rycerz wraz z kilkoma Imperialistami przeniknął do Jelkali, paradoksalnie stając się strażnikiem wrogiego Królestwa Rhodoków, gdzie stacjonował aż do przybycia Karola.

Ciekawostki

  • Państwo powstało zaledwie w 46 dni od pojawienia się Misia w Calradii i upadło 13 dni później.
  • Armia Nowej Burgundii była w 95% złożona z samych najemników Misia.
  • Było najmniejszym znanym państwem w historii Calradii.