FANDOM

JESTEM CZARNY, JESTEM CZARNY, JESTEM CZARNY! NIE WIDAĆ MNIE, NIE WIDAĆ MNIE, NIE WIDAĆ!... JESTEM CZARNY, JESTEM CZARNY, JESTEM CZARNY... jestem czarny, jestem czarny... jestem... (uderzenie kuli ognia) AAAAAAA! NIE WIDAĆ MNIE, NIE WIDAĆ MNIE, NIE WIDAĆ MNIE!

—Murzyn Karol, uciekając przed Tarpanem

Murzyn Karol - syn Murzyna Janusza, były nojon w Chanacie Khergickim. Niegdyś władał wioską Anabara.

Był świetnym łucznikiem. Udowodnił to, pokonując licznych wrogów, w tym swego nemezis - Alladyna Gumowe Oko. Podbił zamki Hondezg i Weyyah, lecz został pokonany w Almerze.

Używał Łuku Zemsty, z którego strzelał Zabójczymi Strzałami Mroku, które niegdyś należały do jego siostry - Murzyna Jadwigi. Posługiwał się mieczem i tarczą, które dostał w prezencie od Marnida. Jeździł na jeleniu zwanym Charlie niszczący wroga lub Charlie Pożoga, lecz podczas pewnej bitwy utracił go. Znalazł Zbroję Czerni i Bieli, która niegdyś należała do Etnicznego Robercika i bojowego psa cujo, którego nazwał Maksio.

Posiadał niesamowitą moc regeneracji swoich ran, którą odziedziczył po ojcu. Przykładem tego było odrośnięcie jego ręki.

Jego pasją było polowanie na rudych. Wszystko zaczęło się, gdy jako dziecko w lasach Calradii napotkał rudego. Po zabiciu go przyrzekł sobie, że upoluje wszystkich rudych na świecie. Jego największym osiągnięciem było złapanie Andrzeja Bezdusznika i przetransportowanie go do zamku Łowców Rudych, z którymi dzielił pasję. W polowaniach na rudych pomagał mu jego nadzwyczaj rozwinięty zmysł węchu, którym mógł wyczuć podludzia na kilometr.

Wygląd

Jego szeroka, zadziorna i lekko wklęśnięta twarz oraz ciemna karnacja świadczyły o tym, że jest synem Czarnej Śmierci. Miał tzw. zbalansowaną fryzurę - po bokach, z tyłu i z przodu głowy posiadał czarne włosy, lecz góra czaszki była nieosłonięta, powodując, że nie było mu ani za zimno ani za ciepło. Podobno włosy, które wygolił, były rude. Miał bujne, przedzielone na dwie części wąsy i niewielką brodę. Kształt jego brwi wskazywał na to, że był wiecznie zdenerwowany. Miał brązowe, mocno przymrużone oczy z dużym rozstawem. Z powodu zadartego i szerokiego, znajdującego się blisko oczu nosa dysponował umiejętnością węszenia podludzi, by później z łatwością i przebiegłością ich zabijać.

Historia

Calradia

Po upadku fortecy Minas Janusz został złapany i przetransportowany do Jelkali w Królestwie Rhodoków, gdzie był więziony i głodzony przez wiele miesięcy, lecz w końcu się uwolnił za sprawą kupca. Później toczył życie kłusownika, aż do czasu, gdy został calradyjskim poszukiwaczem przygód.

W późniejszym okresie dołączył do Chanatu Khergickiego, jednak został zdradzony i zaatakowany przez zjednoczone oddziały sarranidzko-khergickie, a potem aresztowany przez syna Czałruki, przez którego został przetransportowany do obozu pani Basi. Przy pomocy Misia, który, jak się okazało, został członkiem Szarańczy, Karol uciekł i ukrył się w ruinach Piwnicy. Został znowu zmuszony do ucieczki, gdy depcząca mu po piętach armia Imperialistów zaatakowała klasztor Tarpana, w którym Karol się ukrył.

Karolowi udało się uciec, dzięki poświęceniu Marnida, Rolfa i Czarnych Bandytów. Wraz z nową grupą żołnierzy zaatakował i zdobył Mostovh. Rozpoczął tam rytuał wybielania siebie i poświęcania tysięcy koni, aby przyzwać Tarpana. Miasto zaatakowała armia Imperialistów. Udało im się przerwać mury, jednakże niespodziewany atak Zakonu Januszitów kupił Karolowi dostatecznie dużo czasu, aby mógł on dokończyć rytuał.

Po przyzwaniu Tarpan wymordował całą armię pani Basi, a ją samą wchłonął do siebie. Następnie spaczony Bóg uczynił z Karola swojego niewolnika i ruszył, aby zniszczyć Calradię. W tym samym momencie o wszystkim dowiedzieli się Szmata i Janusz - rodzice Karola.

Karol stoczył walkę z Januszem podczas bitwy o Eden. Janusz poległ, przecięty mieczem przez syna, lecz w ostatniej chwili zdołał go z powrotem oczernić i przywrócić zdrowy rozsądek.

Samotnia

W niewyjaśnionych okolicznościach Murzyn Karol trafił do Samotnii, a dokładniej do miejsca, w którym odbywały się egzekucje, jako jeden z więźniów. Był świadkiem zastrzelenia jednego z uciekinierów z łuku w plecy i zamordowania rudzielca przez kata. Gdy miała nadejść pora egzekucji Karola, na pobliskiej wieży wylądował Tarpan (w postaci smoka) i spowodował ogromne zamieszanie, dzięki czemu Murzyn uciekł. W ucieczce pomógł mu Ralof - jeden z więźniów skazanych na egzekucję. W drodze do wyjścia Karol zamordował kilkunastu strażników, ukradł co się dało i zabił niedźwiedzia żyjącego w jaskini.

Karol po wyjściu z jaskiń zaczął oddychać świeżym powietrzem i chwalić naturę. Poszedł ze swoim nowym znajomym, Ralofem, do jego rodzinnej wioski. Po drodze zabił kilka wilków, które go zaatakowały, a także dotarł do trzech magicznych skał. Dzięki ich mocy mógłby zostać wspaniałym wojownikiem, magiem lub złodziejem. Karol, prawie w ogóle się nie zastanawiając, wybrał ścieżkę złodzieja.

Po dotarciu do wioski Ralofa doszło do kilku incydentów z udziałem Karola:

  • Karol zabił jedną z cudzych kur swoim toporem i próbował usmażyć ją na palenisku kowalskim. Został wtedy obezwładniony przez miejscowego kowala.
  • Karol próbował ukraść klucz do czyjegoś domu, wyjmując go z kieszeni właściciela w momencie, gdy każdy go obserwował. Doszło do krótkiej bójki, w wyniku czego mieszkaniec zmarł. Murzyn został potem ponownie obezwładniony.
  • Karol próbował okraść miejscową karczmę na oczach wszystkich jej gości. Został przez nich szybko obezwładniony.

Czarnygłaz

Murzyn Karol, siedząc w miejscowej karczmie, dostał zlecenie od gospodarza na odnalezienie jego złotego szponu, który ukradli bandyci. Karol od razu rozmarzył się na temat przetopienia artefaktu na złoty łańcuch i zostania raperem. Murzyn przyjął zadanie i wyruszył w stronę Czarnygłazu. Pokonał tam jednego czarnego wilka, kilku bandytów przy jednym z obozowisk i innych przy wejściu do krypty. Wspominał wtedy Madzię - bohaterkę, która była w tym miejscu wiele lat temu.

Karol wszedł do krypty. Usłyszał wrogów, więc zaczaił się za kolumną. Po policzeniu do pięciu (1, 2, 5) zaatakował bandytów i zabił ich. Zabrał z ich ciał cały dobytek i otworzył wytrychem skrzynię postawioną obok. Był przeciążony i musiał wyrzucić część łupów.

Karol zaczął penetrować kryptę. Znalazł tam kilka lnianych szmat, będących tak nazwanymi na cześć jego matki, a także dwa zaklęte kryształy. W jednym z nich znajdowała się dusza Madzi, zaś w drugim innej osoby (nie wiadomo jakiej). Mogły one potem pomóc Karolowi w odnalezieniu metody na pokonanie Tarpana.

Murzynowi drogę blokowali nie tylko bandyci, ale też monstrualne pająki i nieumarli murzyni z Etiopii, którzy zmarli z głodu. Przedzierając się przez nich Karol natrafił na zagadkę logiczną. Musiał otworzyć bramę, ale do tego potrzebne było odpowiednie przekręcenie trzech głazów z symbolami. Ustawił je w kolejności ptak-ptak-wąż, gdzie ptaki symbolizowały szybkość z jaką ucieka murzyn po kradzieży, a wąż samą kradzież.

Karol odnalazł grób Murzyna Zdzisława i odczytał napisy na nim się znajdujące. Nie wiadomo, jak tego dokonał, bo nie umiał czytać. Później znalazł też człowieka, niejakiego Arvela, który był uwięziony w wielkiej pajęczynie. Uwolnił go na jego prośbę, po czym zabił i zabrał mu złoty szpon - cel wyprawy Karola.

Karol za pomocą złotego szponu otworzył przejście do kolejnej części krypty. Musiał wtedy także odpowiednio ustawić znaki znajdujące się na wrotach. Udało mu się to, a przejście się otworzyło. Karol szedł dalej przed siebie i znalazł ogromną ścianę, na której opisany był przepis na pierogi w języku rapu. Murzyn bardzo się zawiódł, bo myślał, że będzie się tam znajdował sposób na pokonanie Tarpana.

Zażenowany Karol zaczął iść w stronę wyjścia i narzekać na bezużyteczność znalezionych informacji. Wtedy z grobu wyszedł nieumarły wojownik. Murzyn stoczył z nim bitwę na rap, którą wygrał.

Dalsza podróż

Karol wyszedł z krypty w Czarnygłazie i wyruszył do wioski, gdzie dostał zlecenie na znalezienie szponu. Zmierzył się wtedy z Alvorem - kowalem, który walczył z nim za każdym razem, gdy pojawiał się w wiosce. Wywiódł go na otwarty teren i zabił, ostatecznie pozbywając się problemów z nim związanych.

Karol stwierdził, że dalsze pokazywanie się w wiosce po zabójstwie jej kowala nie jest najmądrzejszym pomysłem, i ruszył w kierunku okolicznego miasta - Białej Grani. Po drodze często spoglądał na swój złoty szpon, którego nie oddał zleceniodawcy, i cieszył się na myśl, że niedługo go przetopi i zrobi sobie złote zęby.

Karol dotarł w końcu do miasta. Zobaczył wtedy rozległe pola bawełny i żydowską grupę kupców. Sprzedał im kilka rupieci, które znalazł w Czarnygłazie, czyli m.in. garnki. Potem dodatkowo ukradł konia, za co został obezwładniony i ukarany.

Udało mu się jednak dostać do jarla rządzącego miastem i porozmawiać z nim. Powiedział mu wtedy o jego uwięzieniu i ataku Tarpana, ale cały czas był rozproszony widokiem korony władcy. Marzył cały czas o tym, by ją ukraść i przetopić na złote zęby.

Rozmowę przerwał strażnik, który zaraportował jarlowi o ataku smoka na pobliski posterunek. Karol porozglądał się jeszcze po mieście, po czym wraz z żołnierzami wyruszył do posterunku. Ich grupa napotkała smoka (Mirmulnira) i rozpoczęła walkę z nim. W boju zginęli Czarek (znany też jako Charlie), Marek, Józek i Andrzej.

Murzyn Karol założył złoty łańcuch, który znalazł jakiś czas przed walką, i rzucił się na smoka ze swoim toporem, ostatecznie go zabijając. W ciągu kilku sekund zjadł całe jego ciało, a także wyssał mu duszę, dzięki czemu poznał nowe słowo rapu (Siła, Nieugięta siła). Wykrzyczał je, co spowodowało duży podmuch powietrza. Zaskoczeni strażnicy powiedzieli mu o tym, że jest on Smoczym Dziecięciem - murzynem, takim jak pradawni murzyni, którzy, zamiast kraść wszystko, kradli moc Tarpana i jego dzieci (smoków).

W międzyczasie Pulchny Niedźwiedź zginął w bitwie z Tarpanem. Przed śmiercią przekazał Andrzejowi Bezdusznikowi list, który miał przekazać Karolowi. Nie udało mu się jednak do niego dotrzeć na czas.

Śmierć

Po powrocie do Białej Grani Karol usłyszał "Do-Vah-Kiin!", tak samo jak i wszyscy inni. Był to dźwięk wydany przez mistrzów rapu, stacjonujących na Gardle Świata, najwyższym szczycie Samotnii. Oznaczał on, iż Pulchny Niedźwiedź poległ. Karolowi o mistrzach (znanych też jako Siwobrodzi) opowiedział jarl Balgruuf, który zalecił udanie się na szczyt i skontaktowanie z nimi. W nagrodę za pokonanie Mirmulnira dał mu wspaniały topór i kobietę huskarla na własność. Karol jednak, jak to miał w zwyczaju, poszedł kraść - niestety, tym razem nie miał on szczęścia - i, oberwawszy toporem w głowę, umarł. Co ciekawe, w ciągu jednej nocy był w wielu miejscach, gdyż umarł w Pękninie - miejscowości oddalonej od Białej Grani - zabity przez jednego ze strażników.

Raperska kariera

Murzyn Karol jest murzynem, a co za tym idzie - urodzonym raperem. Po raz pierwszy swoje umiejętności pokazał, walcząc z ostatnim nieumarłym w Czarnygłazie.

Tekst

Ty draugu suwerenu,
pojedynek na rap pora zacząć!
Robisz z siebie marnego bohatera,
lecz bliższy jesteś ewidentnego zera!
Udajesz kogoś, kim wcale nie jesteś,
jednocześnie doczesne życie zmień jak najwcześniej!
Masz dwie twarze,
ja ci twoją prawdziwą pokażę!
Szukasz szczęścia, jak liter w alfabecie,
a w tych ciuchach wyglądasz jak moher w berecie!
O przyjaciołach nigdy nie zapomnę
i w dniu ostatecznego sądu o was napomnę!
Ktoś, kto jest tego wart,
dla mnie zasługuje na miano brat!
Moje rapy są takie dobre,
że aż zabijam cię na dobre!
Murzyn Karol rap 100:49

Murzyn Karol rap 1

Galeria

Występowanie

Twierdza - Opowieść Karola

  1. Oblężenie Minas Janusz
  2. Odbicie Ayn Murzynaadi
  3. Czarni Bandyci
  4. Syryjska Horda
  5. Andrzej Bezdusznik
  6. Centrum religijne
  7. Kres Ismaila
  8. Granica
  9. Poszukiwany
  10. Oddech Wolności
  11. Wielki Tarpan
  12. Pokuta (oczernienie)

Mount&Blade - Opowieść Karola

  1. Murzyńska ucieczka
  2. Żałość i ból
  3. Trening czyni czerń
  4. Zbroja Czerni i Bieli
  5. Turnieje Tomasza Adamka
  6. Dowód respektu
  7. Buławy Nienawiści?
  8. Niezniszczalna forteca
  9. Zemsta pani Basi (wspomniany)
  10. W poszukiwaniu przepowiedni
  11. Powrót Janusza (wspomniany)

TES V: Skyrim - Karol. Murzyn, który nie został człowiekiem

  1. (bez tytułu)
  2. Kim jesteś?
  3. CZARNYgłaz
  4. Bitwa na rap
  5. Zwęglony

Ciekawostki

  • Potrafi wyczuwać podludzi w promieniu kilku kilometrów.
  • Traktuje szkielety i ciała przybite do drzewa za dobry znak, że powinien rozbić w danym miejscu obóz.
  • Jego mocz jest toksyczny.
  • Jest mistrzem w grze ja zabijam, wy umieracie.
  • Na jego widok (bądź zapach) umierają szczury.
  • Jest jednym z trzech protagonistów, którzy byli głównymi bohaterami więcej niż jednej serii. Innymi są Murzyn Janusz i Madzia.
  • Jest jednym z trzech protagonistów, którzy stali się potem antagonistami (choć w tym przypadku tylko na dwa odcinki). Innymi są Andrzej Bezdusznik (tylko na jeden odcinek) i Imigrant Ismail.
  • Uczył się rapować od znanego krynickiego rapera - Kuli