FANDOM

Samotnia... jest drogą... do odpowiedzi...

—Murzyn Janusz, do Karola przed śmiercią

Murzyn „Czarna Śmierć” Janusz - półbóg, emir sarranidzki, syn wodza Czaki i ciemnicy, ojciec Karola i Jadwigi, mąż Lady Szmaty. Miał przyjaciela Marnida, który przyjął jego nazwisko.

Podczas bohaterskiej walki przeciwko Czałruce sfałszowano jego śmierć. Po przywołaniu Tarpana zmierzył się ze swoim synem Karolem, w rezultacie oczyszczając go ze splugawienia i ginąc.

Jego nauki i życie w Calradii zostały spisane w Piśmie Etnicznym.

Wygląd

Był szkaradnym murzynem z niezadbanymi, czarnymi włosami. Jego nos i usta były ogromne, policzki grube, a oczy ledwo widoczne. Wąsy tworzyły półokrąg nad i po bokach jego ust. Nosił hełm, by przeciwnicy nie widzieli jego czarnej twarzy i nie umierali na sam jej widok.

Zazwyczaj był ubrany w zbroję płytową, aż do wybielenia, kiedy ją stracił. Używał Buławy Nienawiści, a później berdysza.

Charakter

Murzyn Janusz był nieufny wobec nieznajomych, jednak swych sprawdzonych kompanów (np. Marnida) wynagradzał bronią i różnymi pamiątkami. Szanował ludzi z wysokimi umiejętnościami, ale nie gardził też słabszymi.

Był także bardzo okrutny. Potrafił splądrować wioskę, zgwałcić kilka kobiet, wymordować wieśniaków, zebrać wszystkie wartościowe rzeczy, a potem chwalić się tym wśród innych emirów.

Historia

Dzieciństwo

Janusz, jeszcze jako kilkuletnie dziecko, musiał uciekać ze swojego kraju. Jego ojciec wysłał go wraz z kilkoma żołnierzami na pierwszy murzyński statek - Czarną Mewę. Po wielu dniach dopłynięto w końcu do brzegu - miejscowości Jayek. Nie wiadomo, co się potem działo z Januszem, ale prawdopodobnie mieszkał w dżungli i był myśliwym skaczącym po drzewach, jak to każdy murzyn. W wieku 20 lat postanowił zostać podróżnikiem i zawojować świat.

Pierwsze przygody

Janusz przybył do Shariz jako członek karawany. Później się od niej oddzielił i rozpoczął wycieczkę po mieście. Gdy wszedł do ciemnej uliczki, został napadnięty przez bandytę, jednak udało mu się obronić. Na miejsce bitwy przybiegł wtedy kupiec-nekrofil. Był zasmucony tym, że Janusz przeżył, ale wymyślił inny sposób, by wykorzystać murzyna. Zabrał go do swojego domu. Po niedługich rozmowach kupiec poprosił go o uratowanie jego brata w zamian za hojną opłatę.

Murzyn przystał na tę propozycję i zaczął rekrutować pierwsze oddziały w pobliskich wioskach. Następnie wyruszył, by pokonać bandytów, którzy pojmali brata kupca. Jeden z rzezimieszków, których pokonał Janusz, zdradził położenie kryjówki, prosząc o puszczenie wolno i obiecując uczciwe życie. Janusz się zgodził, następnie zaś wyruszył we wskazane miejsce i pokonał czyhających tam bandytów.

Janusz otrzymał nagrodę, lecz czekało już na niego kolejne zadanie od kupca. Dowódca straży był skorumpowany przez bandytów, a mieszkańcy mieli plan, by go pojmać i przyprowadzić przed sułtana Hakima. Do tego celu posłużyła zasadzka, w której udział brali wszyscy mieszkańcy Shariz. Bitwa zakończyła się na korzyść mieszkańców i dowódca czekał na osąd władcy. Od tamtej pory Czarna Śmierć działał na własną rękę.

Sułtanat Sarranidzki

Ta sekcja jest pusta. Edytuj, by to zmienić.

Biały Murzyn Janusz

Wybielony Janusz

Upadek i wybielenie

Sfałszowana śmierć

Zobacz powiązany artykuł: Bitwa pod Sargoth

Powrót do Calradii

Bitwy i kampanie wojenne

Ciekawostki

  • Walczył mieczem i tarczą, ale tylko wtedy, gdy był do tego zmuszony, np. przy oblężeniach.
  • Po jego domniemanej śmierci pod Sargoth powstał uniwersytet im. Janusza Wielkiego, którego budowę zlecił Nizar.
  • Jako jedyny przeżył zjednoczenie z ciemnicą.
  • Był jednym z dwóch przypadków wybielenia murzyna, drugi był jego syn Karol. Obydwaj się jednak później ponownie oczernili.
  • Jego imieniem został nazwany Zakon Januszowy, którego zadaniem było ochranianie wioski Murzyna Janusza - Ayn Assuadi.
  • Był twórcą gry o nazwie ja zabijam, wy umieracie.
  • Przy rytuale oczernienia Janusza użyto Ostrza Czarnizmu.
  • Po śmierci Janusza jego dusza wyruszyła na pola wiecznej czarności.
  • Od jego penisa większy jest blok więzienny D w Menstruatorium.
  • Jest jednym z trzech protagonistów, którzy byli głównymi bohaterami więcej niż jednej serii. Innymi są Murzyn Karol i Madzia.