FANDOM

Murzyn Jadwiga - córka Murzyna Janusza i Lady Shathy, główna bohaterka serii z Pillars of Eternity. Urodziła się sześć miesięcy po śmierci ojca. Wychowała ją samotna matka, która opowiadała jej o wyczynach ojca i wspominała chwilę spędzone z nim. 

Wygląd

Jadwiga była silną i wysoką murzynką. Nosiła grubą zbroję z materiału podobnego do metalu. Jej czerwone spodnie były dość lekkie. W dolnej partii ciała bardziej wyróżniały się wysokie, wytrzymałe buty, które bardzo przydawały jej się podczas wędrówek, a w czasie walki dobrze chroniły stopy i nogi.

Na twarzy Jadwiga posiadała bliżej niezidentyfikowaną narośl, która była jej symbolem jako bożka śmierci.

Charakter

Najważniejszą cechą Jadwigi była odwaga, którą odziedziczyła po ojcu. Murzynka bardzo chciała poznać go ze strony przodków i najpewniej przez to wyruszyła do Złoconej Doliny, gdyż spodziewała się odkryć tam ślady działalności swoich czarnych pobratymców.

Historia

Młodość i wczesna dorosłość

Jadwiga wychowywała się w sułtanacie Sarranidzkim, w pałacu Lady Shathy razem ze swoim bratem Karolem. Matka chciała zapewnić jej jak najlepsze wychowanie oraz możliwość życia w dostatku, jednak dziewczyna nigdy nie pałała entuzjazmem do nauki, a luksus jaki doświadczała był dla niej wręcz przytłaczający. Shatha bardzo chciała posłać córkę na uniwersytet im. Janusza Wielkiego, by tam pogłębiała swą wiedzę, i w przyszłości została wpływową i szanowaną w całej Calradii osobistością.

Już planowała dla niej przyszłe wesele z synem samego sułtana Hakima. Jadwiga jednak stale odrzucała zaloty szlachcica. Gdy matka chciała zaciągnąć ją przed ołtarz, ta uciekła z domu i już nigdy nie wróciła.

W obawie przed pościgiem postanowiła zbiec na inny kontynent. Znalazła się na Żywych Ziemiach. Żyła tam kilka lat, aż do momentu, w którym znalazła świetną okazję, by zarobić - przyłączyła się do karawany osadników, którzy mieli zasiedlić przygraniczny teren.

Podróż do Złoconej Doliny

Jadwiga jechała już wiele tygodni, wraz z osadnikami chcącymi rozpocząć nowe życie w Złoconej Dolinie. Dołączyła do karawany skuszona bogactwami obiecywanymi przez włodarza wsi. Nagle, podczas drogi zaczęła się źle czuć. Dostała dreszczy, oblał ją pot. Zbiegło się to z zahamowaniem przed leżącym w poprzek drogi pniem. Osadnicy rozbili obóz. Odema, ich przewodnik, zdiagnozował u Jadwigi dudniącą zgniliznę. Kazał jej znaleźć jagody, z których można było zrobić napój łagodzący dolegliwości. Po drodze murzynka, wraz z Calishą, która pomagała jej w poszukiwaniach, zabiły kilka wilków i znalazły owoce. Gdy wracały do obozu, zostały zaatakowane przez dzikusów. Pokonały ich, jednak bardziej niż o siebie, martwiły się o resztę osadników. Znaczna większość z nich zginęła lub leżała poraniona. Po krótkiej rozmowie z przywódcą bandytów, rozpoczęła się walka. Bohaterki pokonały przeciwników, jednak po wszystkim pojawił się biawac - potężna, magiczna burza. Wraz z Heodanem i Calisha, Jadwiga skryła się wewnątrz góry.

Ten artykuł jest niedokończony. Edytuj go, by to zmienić.