FANDOM

Menstruatorium – więzienie dla kobiet zbudowane przez Pulchnego Niedźwiedzia na planecie Prison Architect. Znajduje się na lewo od Czarkatraz i jest drugim zakładem karnym dla podludzi na tej planecie. Regulamin więzienia został opracowany przez Niedźwiedzia, a karą za jego nieprzestrzeganie przez więźniarki była śmierć przez rozstrzelanie, albo izolatka.

Historia

Menstruatorium-pierwsza wersja

Pierwsza wersja więzienia

Pierwsza wersja

Zanim powstał właściwy zakład karny, Niedźwiedź stworzył pierwszą wersję Menstruatorium. Próba ta była nieudana – więzienie nie spełniało warunków odpowiednich do przetrzymywania rodzin z dziećmi oraz było źle rozplanowane. Ostatecznie doprowadziło to do olbrzymiej frustracji Niedźwiedzia i całkowitego zburzenia pierwowzoru Menstruatorium i najprawdopodobniej eksterminacji wszystkich znajdujących się tam więźniarek.

Druga wersja

Menstruatorium

Druga wersja więzienia

Druga wersja była dobrze rozplanowana i zaopatrzona w cele dla kobiet z dziećmi. Najciekawszym miejscami była łazienka, w której śmierć poniosła niezliczona ilość kobiet, oraz blok więzienny D, który był większy od penisa Murzyna Janusza. Menstruatorium dobrze prosperowało.

Po zwolnieniu z Czarkatraz zafascynowany dziełem Karaluch zaczął pracę w więzieniu jako prawnik. Interesował go sposób eksterminacji kobiet. Zdeterminowany, by był w tym jego wkład, postanowił sabotować urządzenia elektryczne, zaczynając od kuchennej lodówki. Ogień strawił kuchnię, jedzące w stołówce obok kobiety i sto pięćdziesiąt innych, przebywających w celach. Niedźwiedź, widząc, że więzienia już nie uratuje, postanowił dokonać haniebnego czynu: cofnął czas, choć było to surowo zabronione. Wierni lamentowali, ale Niedźwiedź nie zmienił swojej decyzji. Karaluch jednak się nie poddał i wysadził generator wraz z samym sobą. Tego, co działo się później, nie wiemy do końca - istnieją dwie, równie prawdopodobne teorie. Według jednej (bardziej prawdopodobnej), Mark dokonał reinkarnacji i powrócił do pracy; według drugiej, Karaluch zginął przez gniew Niedźwiedzia (okazało się, że był imigrantem i dlatego się wysadził), a za niego w Menatruatorium pracuje jego brat.

Ostatecznie Menstruatorium zostało zamknięte po stworzeniu Sektora X - części więzienia służącej do mordowania znaczną większość więźniarek. Była to centralna część więzienia, w której wszelkie przejścia z korytarzy do reszty placówki zostały zamurowane. Śmiercią głodową zmarło tam wiele kobiet, ale również kilku strażników. Widząc przebieg wypadków Niedźwiedź stwierdził, że nie ma zamiaru już sprawować opieki nad tym więzieniem.

Plan więzienia

Pierwsza wersja

Pierwszą rzeczą, która rzucała się w oczy w pierwszej wersji Menstruatorium, był tzw. Powitalny Penis. Jego celem było zmotywowanie kobiet do pracy. W więzieniu znajdowało się kilka cel (w tym trzy cele rodzinne), do których można było się dostać idąc naprzeciwko drzwi wejściowych. Na lewo od wejścia znajdowały się kuchnia, łazienka i stołówka. Obok stołówki mieścił się dziedziniec. Na północ od więzienia znajdował się budynek administracyjny, w którym ulokowane były biura personelu. Więzienie miało jeszcze jedną ogromną, pustą strefę, która nie została zagospodarowana przed zniszczeniem.

Druga wersja

W drugiej wersji Menstruatorium nie zrezygnowano z Powitalnego Penisa, choć był on krótszy, grubszy, a prawe jądro było mniejsze od lewego. Po jego prawej stronie były wszelkie składy i zaplecza, po lewej - biura i pokój odwiedzin. Idąc na wprost wychodziło się na dziedziniec, pośrodku którego znajdowało się pomieszczenie egzekucyjne. W południowo-wschodniej części budynku znajdowały się pomieszczenia pracownicze. W części centralnej były bloki więzienne A i B, w części zachodniej - blok C, a na północy kaplica, nigdy nieużywane pomieszczenie zwolnień tymczasowych i ogromny, nigdy niedokończony blok więzienny D.

Interesujące więźniarki

Ciekawostki

  • Blok więzienny D jest większy od penisa Murzyna Janusza.
  • Największym problemem Menstruatorium są kobiety ze swoimi larwami (dziećmi), które muszą mieć specjalne cele.
  • W Menstruatorium odkryto najskuteczniejszą metodę zarabiania pieniędzy - eksterminację więźniarek.