FANDOM

Matheld (Matylda) - towarzyszka Murzyna Janusza. Razem z Deshavi stanowiły jedyne kobiety w drużynie.

Wygląd

Była blondynką z średniej długości włosami i kucykiem. Jej twarz była bardzo blada. Ma duży nos, a po oczach wyraźnie było widać zmęczenie. Gdy spotkała Janusza, ubrana była w futrzany strój.

Historia

Czarna Śmierć spotkał ją pewnego razu w karczmie i zrekrutował. Od tamtej pory Matheld podróżowała z nim po Calradii, aż do momentu ich rozłączenia, gdy kobieta oburzona zachowaniem Janusza odeszła z jego armii.

Po tym wydarzeniu rozpaczała okropnie, bo zdała sobie sprawę, jaka była głupia, opuszczając Murzyna Janusza. Postanowiła, jak tylko nadarzy się okazja, dołączyć do niego.

Kiedy dowiedziała się, że Murzyn Karol potrzebuje pomocników, zebrała Marnida, Jeremusa oraz Nizara i popędziła z nimi (jak bimber) do miejscowości Piwnica, aby do niego dołączyć. Pomagała mu w każdej bitwie, jak tylko umiała.

Ciekawostki

  • Murzyn Janusz chciał nazwać ją Białą Śmiercią, jednak ta nie zgodziła się, co wywołało u nich pierwszą falę niechęci.
  • Prawdopodobnie choruje na wodogłowie.