FANDOM

Marnid - wybitny chirurg, pierwszy biały murzyn (bądź także pierwszy czarny człowiek), wierny towarzysz Czarnej Śmierci (przyjął jego nazwisko i był jego uczniem), apostoł głoszący o wierze etnicznej. Zreformował etniczność i miał duży wkład w powstawanie Pisma Etnicznego.

Po śmierci swojego przyjaciela zmarł ze smutku. Po pojawieniu się Murzyna Karola ożył, a jego nowe ciało powstało z piasku pustyni. Po bitwie w Świątyni Tarpana w Piwnicy jego dusza została rozszarpana przez panią Basię, by nigdy więcej nie mógł się zregenerować.

Wygląd

Marnid wyglądał jak typowy wieśniak, miał jednak niespotykaną śniadą cerę oraz długie, ciemnobrązowe włosy. Posiadał brązowe oczy. Warto wspomnieć, że kiedy Murzyn Janusz odkrył, że Marnid jest mu oddany, podarował mu swoją pamiątkę rodzinną - zbroję samurajską, oraz włócznię w fatalnym stanie.

Charakter

Marnid był miły i wyrozumiały dla innych kompanów. Ponadto był kulturalny, zaś najważniejszą wartością dla niego była przyjaźń.

Historia

Pewnego dnia Murzyn Janusz odwiedził karczmę w poszukiwaniu nowych towarzyszy oraz żołnierzy, którzy chcieliby dołączyć do jego armii. Gdy miał już wyjść, wśród gości zauważył Marnida. Przyjął go do drużyny, odział w najlepsze szaty i przekazywał mu prawdy, które otrzymał od samego Niedźwiedzia.  

W pewnym momencie jednak doszło do konflikty, w wyniku którego Marnid opuścił Janusza, jednak nie na długo - wkrótce spotkali się ponownie.  

Czarna Śmierć nie umiał się gniewać na swojego przyjaciela - znów przyjął go do siebie. Od tamtej pory, aż do śmieci Janusza Marnid pozostał wierny swemu mistrzowi. 

Legenda, która mówiła o zmartwychwstaniu Marnida, gdy pojawi się ktoś godny, spełniła się. Przybył do miejscowości Piwnica i dołączył do drużyny Murzyna Karola. Dał mu wtedy swój miecz i tarczę. 

Wziął udział w obronie wioski Jayek, gdzie większość czasu spędził przy swoim wodzu Murzynie Karolu. Karol, widząc nadciągające siły wroga, postanowił wysłać Marnida na pierwszą linię obrony. Podczas samotnej i bohaterskiej obrony przesmyku nie był wstanie zabić całej nadciągającej fali przeciwników i zemdlał z wyczerpania.