FANDOM

Kupiec z Shariz - nekrofil, pierwsza wpływowa osoba z Calradii, którą poznał Murzyn Janusz. Później spotkał się też z jego synem - Karolem - w Jelkali w Królestwie Rhodoków. Potrafi zmieniać kolor włosów, skóry i swój wiek zależnie od tego, gdzie się znajduje.

Wygląd

Jest bardzo podobny do mistrza gildii, bo jest rudy i ubiera się w pomarańczowy strój w czerwone paski, albo czerwony strój w pomarańczowe paski. Różni ich jednak to, że kupiec ma bujniejszą brodę i jest starszy.

Charakter

Niezbyt wiele o nim wiadomo, ale na pewno był nekrofilem i czerpał wielką radość z penetrowania grobów. Odczuł ogromny zawód, gdy okazało się, że Murzyn Janusz nie zginął.

Historia

Czarną Śmierć poznał, gdy ów murzyn pokonał bandytę. Kupiec był tym faktem zawiedziony, bo bardzo chciał zapoznać się bliżej z jego martwym ciałem. Wykorzystał to w inny sposób, a mianowicie poprosił go, by odnalazł jego porwanego przez bandytów brata. Janusz chętnie przystał na tę propozycję i szybko zebrał wojska, po czym ruszył i odbił więźnia z rąk rzezimieszków.

Gdy kupiec odzyskał brata, poprosił o jeszcze jedną przysługę - pomoc w pochwyceniu skorumpowanego dowódcy straży. Murzyn na to przystał i jeszcze tego samego dnia rozpoczęły się walki w mieście między jego mieszkańcami a bandytami. Obywatele wygrali, a dowódca czekał na osąd sułtana Hakima.

Wtedy Janusz zakończył współpracę z kupcem, którego dalsza historia nie była już tak kolorowa. Władca co prawda skazał dowódcę straży za korupcję, jednak postanowił wygnać kupca, by ten nie przypominał mu o jego niezauważeniach. Nie zabrał mu majątku, lecz pozwolił zabrać go ze sobą i rozwinąć biznes gdzie indziej.

Po jakimś czasie przeprowadził się do Jelkali i poprosił o dokładnie te same rzeczy syna Janusza - Karola. Okazało się, że to nieskończona historia - brat kupca zawsze jest porywany, obalany jest skorumpowany strażnik, po czym handlarz zostaje wygnany z danego państwa.