FANDOM

Zobacz też: inne znaczenia.

Krym - chanat leżący na półwyspie o tej samej nazwie i w jego okolicach na jednej z planet typu Europa Universalis 4 w Niedźwiedźdomium, będący członkiem IMRSiD. Kraj powstał po rozpadzie Złotej Ordy, wtedy też panowanie nad jego władcą przejął Niedźwiedź, planujący utworzyć nowe imperium. Zmagał się z timurydzkimi separatystami.

Historia

Chan postanowił na początku zawrzeć ważny sojusz obronny - sojusz z Kazaniem, a następnie zaatakował Czerkiesję i dokonał jej wasalizacji. Potem, do ziem czerkieskich dołączyły tereny Gazikumunkhu.

Krym rósł w siłę i podbijał swoich sąsiadów aż do momentu w którym od południa miał swych wasali, od północy Moskwę, od zachodu Osmanów i Polskę, natomiast na wschodzie niemalże graniczył z Chinami. Wtedy też upadł, z powodu braku zysków z plądrowania oraz zabieraniu ziem plemionom żyjącym na terenie kraju, które przed długi czas sprawowały faktycznie rządy w państwie, wykorzystując swoją siłę. Kiedy Niedźwiedź postanowił odsunąć je od władzy, doszło do masowych buntów i rebelii, a w konsekwencji do upadku państwa.