FANDOM

Janusz Rudy - obywatel Rzeczypospolitej Obojga Narodów, rudy kosmita. Został zabity przez Andrzeja Bezdusznika. Mieszkał w Wilnie.

Wygląd

Ma krótkie, rude włosy i mały wąsik. Ubiera się w zielony płaszcz z czarnym pasem i guzikami.

Charakter

Był człowiekiem bardzo towarzyskim. Przez całe życie towarzyszyły mu: alkohol, kobiety i spotkania w tawernie. Ze względu na to, że był rudy, musiał płacić swoim towarzyszom za to, że się ze sobą zadają.

Historia

Tak jak zwykle, wieczorem przesiadywał w karczmie i upijał się ze swymi przyjaciółmi. Wtedy do ich stołu przyszedł Andrzej, obraził go i rzekł: Słuchaj podludziu, słuchaj podludziu. Jest sprawa - chcę się z tobą pojedynkować.
Śmierć Janusza Rudego

Martwy Janusz leżący na ziemi.

Bardzo rozzłościło to Janusza, który natychmiast, wraz ze swym kolegą, rzucił się na Andrzeja z szablą. Walka przeniosła się na ulice. Wtedy rudy stanął oko w oko z rudym. Bezdusznik uniknął ciosu i trafił bronią w prawy bok. Uniknął drugiego ciosu i wtedy zauważył, że Janusz jest rudy. Chciał zakończyć bitwę i krzyknął: Bracie! Nie! Januszu! Zostaw mnie! Januszu! - przeciwnik jednak nie słuchał i Andrzej musiał zakończyć jego żywot. Janusz padł na ziemię, cały we krwi.

Ciekawostki

  • Andrzej nazywał go bratem, nie byli oni jednak spokrewnieni.
  • Jest jedynym przeciwnikiem Bezdusznika, który miał być oszczędzony.
  • Ma takie samo imię jak Murzyn Janusz.