FANDOM

Wybuch powstały po walce tytanów wyrządził większe szkody niż się spodziewano. Nie tylko podzielił on świat na kontynenty, ale stworzył też wiele alternatywnych wszechświatów. Niedźwiedź był zrozpaczony, bo wszystko, co stworzył, legło w gruzach. Chciał już się poddać, gdy nagle podszedł do niego Ignacy, poklepał go po ramieniu i powiedział: Wszystko będzie dobrze, mordo. Te słowa pokrzepiły Niedźwiedzia i zmotywowały go do działania. Zasiedlił swój kontynent, który nazwał Populius. Tymczasem Basia również przejęła kontynent i nazwała go Paradoks.

Wdzięczny za wierność Ignacego Niedźwiedź pewnego dnia powiedział: Byłeś mi wierny, więc w podzięce pragnę ci coś podarować. Proś o co chcesz, a ja ci to dam. Ignacemu chodziły po głowie różne myśli, także takie, by poprosić mistrza o jego moc, myślał on jednak, że to pani Basia próbuje nim manipulować (choć robił to tak na prawdę Tarpan). Po chwili namysłu powiedział: Chcę, by po ziemi chodziły moje twory, by żyły między twymi dziećmi. I tak się stało. Ignacy został obdarowany przez Niedźwiedzia mocą tworzenia życia i stworzył żydów. Byli podobni do ludzi, jednak mieli więcej owłosienia za uchem. Zostali oni też obdarzeni błogosławieństwem Ignacego, przez co znali się oni na handlu i bankowości.

I tak zaczęła się Era Walki o Dominację. Toczyły się podczas niej liczne bitwy między Etnicznikami a Imperialistami. Po przywołaniu Tarpana pani Basia i Niedźwiedź zginęli. Gdy tytani polegli, Tarpan zyskał całkowitą kontrolę nad całym Wszechświatem Prawowitym i tylko nieliczni odważyli się mu przeciwstawić - rozpoczęła się Era Tarpana.