FANDOM

Czas płynął, a Niedźwiedź nadal rządził z pulchnego tronu, Ignacy uczył jego dzieci handlu, a pani Basia dawała dobre eventy.

Pani Basia po wielu latach stwierdziła, że pora zacząć wdrażać w życie plan obalenia Niedźwiedzia. Pod osłoną nocy zakradła się do pałacu i wykradła część mocy brata. Następnie wyruszyła wgłąb oceanu i, korzystając ze swoich mocy, stworzyła wyspę. Zajęła centralną krainę wyspy zwaną Paradoks (od tej chwili była zwana panią Basią z Paradoksu) i zaczęła przy pomocy złych eventów plugawić dzieci Niedźwiedzia i sprowadzać je do swojego kraju.

Spaczenie objawiało się różnie - rudzi stali się zazdrośni i zaczęli donosić na swych braci, kobiety zaczęły ze sobą rywalizować, czarni zaczęli kraść i rapować, Azjaci wyrabiali materiały gorszej jakości, a część ludzi zaczęła wyznawać panią Basię jako jedynego twórcę.

Niedźwiedź nie martwił się o panią Basię. Często znikała ona na tygodnie, miesiące, a nawet lata, po czym wracała i oświadczała, że rozdawała dobre eventy w różnych częściach świata. Martwiło go natomiast to, że coraz więcej istot znikało, a pozostałe zachowywały się dziwnie, nie chciał jednak podejmować decyzji bez Basi.

Podczas 340 rocznicy stworzenia człowieka wszyscy świętowali, Niedźwiedź i Ignacy puszczali fajerwerki z pałacu i nikt nie spodziewał się tego, co miało nadejść.

Pani Basia zgromadziła wojska i ruszyła na wojnę. Jej armia wycięłaby w pień nieprzygotowanych świętujących, gdyby nie pewien chłopiec, który, zamiast świętować, przechadzał się po plaży, myśląc o przyszłości. Chłopiec zobaczył statki na horyzoncie. Bardzo się zdziwił i pobiegł do pałacu powiedzieć o tym tytanowi. Dzięki niemu Niedźwiedź zdążył przygotować wojska, a Ignacy flotę. Chłopiec ten, Etniczny Robercik, został potem wysoko postawionym dowódcą.

Walka rozgorzała, wojska walczyły, a wysoko ponad ich głowami ścierali się tytani. Dopiero teraz Niedźwiedź zorientował się, że pani Basia wykradła mu część mocy. Walczyli zacięcie, aż w końcu Basia padła na ziemię. Tytani zostali wtedy tak wyczerpani, że już nigdy nie powrócą do pełni sił. Niedźwiedź już chciał dobić swą siostrę, gdy nagle jakaś siła zatrzymała jego pazury. Połączenie tej siły i mocy Niedźwiedzia spowodowało rozerwanie się świata i powstanie kontynentów. Ignacy pojął, co się stało, i rzekł: Ona jest częścią tego świata, ten świat bez niej nie istnieje. Niedźwiedź zaczął więc dyskutować z doradcą, co robić dalej. Gdy tak rozmawiali, pani Basia uciekła.

Od tej pory tytani nie pokazywali się prawie wcale. Częściej wchodzili jako duchy do ciał przywódców państw i nimi kierowali. Pani Basia nadal próbowała przejąć władzę przez swe sługi, a Niedźwiedź wytworzył miejsce gdzie zsyłano najbardziej chorych zwyroli - Czarkatraz.

Tak zaczęła się Era Walki o Dominację.