FANDOM

[…] dlatego też uważa się, że ten mój przodek, który zbudował akurat te włości był po prostu debilem.

Barnaba, o Debilu

Debil – jeden z dwóch znanych przodków Barnaby. Historia zatarła jego imię i nazwisko. Przetrwał tylko jego przydomek - Debil.

Charakter

Debil bardzo się wyróżniał od innych przedstawicieli swego rodu. Był od nich mniej przedsiębiorczy i trochę głupszy. Charakteryzowała go dobroć, szlachetność serca i waleczność, a nie zysk.

Historia

Debil otrzymał od rodu zadanie. Miał postawić kolejną siedzibę w ostatniej z Trzech Przełęczy Szekli, by dopiec i odegrać się na Januszu Somsiedzie. By wykonać to zadanie dostał potężny miecz nazywający się Skąpiec i trochę złota. Jak przykazali, tak Debil zrobił.

Jednak gdy dotarł do Calradii, odkrył swe nowe powołanie. Debil w odróżnieniu od swego krewnego nie zamierzał zarabiać na podróżujących. Chciał on sprawić, by podróżujący przechodzący przez jego przełęcz czuli się bezpieczniejsi. Aby wypełnić swe postanowienie zbudował zamek z prawdziwych krwi i kości. Surowce te zdobył z ciał bandytów i rabusiów zabitych przez niego za pomocą swego potężnego miecza – Skąpca. Swe dzieło nazwał zamkiem Culmarr. Debil przez całe swe życie urzędował w swym zamku, czyniąc okolicę bezpieczniejszą. Pewnego dnia przyszedł jednak jego kres. Nie mając potomka, nie mógł nikomu pozostawić twierdzy w spadku.

Zamek (razem z ukrytym orężem) trafił do bliżej nieznanego właściciela, a o martwym Debilu prawie zapomniano.