FANDOM

Czaka - wódz Zulusów, ojciec Janusza. To on wybudował pierwsze murzyńskie miasto - Ulundi. Rozwinął zacofane zuluskie społeczeństwo, uczynił z nich ludzi, ale swoimi nierozsądnymi decyzjami, które wynikały z niesłuchania doradców, doprowadził imperium do ruiny i ostatecznego upadku.

Wygląd

Wódz Zulusów, tak jak każdy inny murzyn, był czarny. Posiadał krótki zarost i wąsy, które uwydatniały jego majestat. Był łysy, bo swoje włosy stracił podczas wygnania.

Na głowie nosił pióropusz z zielonymi, czerwonymi i białym piórem, które były przyczepione do opaski z lamparciej skóry. Tors Czaki z​dobiła misternie wykonana konstrukcja składająca się z naszyjnika, skóry lamparta i ludowych tkanin. Jego muskularne ramiona ozdabiał jedynie bandaż na nadgarstku oraz kawałek materiału, uszytego zapewne przez jakąś murzyńską dziewoję. Przyrodzenie wodza Zulusów zasłania przepaska wykonana z tkaniny oraz lamparciej skóry obszytej futerkiem. Na nogach ma kolejne kawałki skóry biednego ssaka z rodziny kotowatych.

Wódz Czaka w swojej prawej dłoni dzierży typową broń murzyńską sprzed wynalezienia pistoletów - włócznię. W lewej ręce trzyma tarczę, aby osłaniać się przed wrogami i brzydkimi kobietami.

Historia

Czaka był synem jakiegoś murzyna z wioski Zulusów. Został wygnany z domu, najprawdopodobniej za jego próby przekonania braci do porzucenia murzyńskości i staniu się człowiekiem. Nie znamy do końca jego losów podczas owej tułaczki. Niektórzy mówią, że udał się w głąb puszczy, do pustelnika Murzynoty, aby nauczyć się sztuk walki i rozwijać umiejętności przywódcze.

Faktem jest, że w końcu powrócił z wygnania, przejął władze w wiosce i rozpoczął okres zmian w państwie. Przeprowadził mnóstwo reform kulturowych i politycznych, jak również przekształcił swoją małą rodzinną wioskę - Ulundi - w wielkie miasto. Prowadził wiele wojen, głównie zwycięskich. Jego strategia i taktyka często zaskakiwała jego przeciwników.

Niestety, poprzez wiele błędów ekonomicznych i politycznych, Dariusz wespół z Kamehamehą zniszczyli jego wspaniałe zuluskie państwo. Jednym z niewielu, którym udało się uratować, był jego syn - Janusz, który zdołał załadować się na pierwszy i ostatni zuluski statek - Czarną Mewę, która odpłynęła w nieznane. Czaka, razem ze swoimi wojownikami, poległ podczas bohaterskiej obrony miasta Babilonu przed wojskami Dariusza. Do dziś nie wiemy, gdzie znajduje się jego grób.

Ciekawostki

  • Kiedy jego imperium upadało w trakcie III wojny z Persją, otrzymał od Etnicznego Robercika Zbroję Czerni i Bieli, lecz z racji tego, że był wtedy murzynem, nie potrafił wykorzystać jej potencjału i przerobił ją na nocnik.