FANDOM

Czałruka (jęz. kher. Chaurka)perski generał, nojon w służbie Khergitów, a potem Nordów. Miał siostrę Lady Atjahan i syna Czałrukę II.

Wygląd

Wygląd Czałruki za czasów służby w Imperium Perskim nie jest znany. Zmienił go natychmiast, gdy dotarł do Calradii, by lepiej zaaklimatyzować się w Chanacie Khergickim.

Od tamtej pory zapuścił długą brodę oraz włosy. Ubierał się w zbroję klasyczną dla szlachty khergickiej.

Charakter

Dokładna osobowość Czałruki nie jest znana. W zasadzie wiadomo tylko tyle, że był człowiekiem chytrym i skrytym, co wielokrotnie pomagało mu podczas pościgów za Murzynem Januszem.

Historia

Czarnoziemy

Czałruka był jednym z perskich szlachciców rezydujących na dworze Dariusza. Podczas wojny Persji z państwem Zulusów lub wcześniej został mianowany na generała. W związku z tym dowodził podczas wielu walk z murzyńskim wrogiem.

Gdy władca Persów dowiedział się o ucieczce zuluskiego dziedzica Jan'usha, posłał Czałrukę w pościg za nim. Zgodnie z rozkazem generał przemierzył całe morze i przez około piętnaście lat bezskutecznie próbował wytropić Murzyna Janusza na terenach calradyjskich. Do końca życia nie ujrzał już nigdy swoich ojczystych ziem.

Calradia

Czałruka zamieszkał w Chanacie Khergickim i został mianowany na nojona przez chana Sanjara. Była to idealna przykrywka, której Januszowi przez długi czas nie udało się odkryć.

Z biegiem czasu doszło do incydentu, w wyniku którego Czałruka został wygnany z Chanatu Khergickiego i utracił tytuł nojona. Na domiar złego, Murzyn Janusz odkrył jego plany. Musiał zbiec do Królestwa Nordów. Został tam ciepło przyjęty i zaakceptowany jako jarl.

Murzyn Janusz nie odpuścił jednak pościgu za Czałruką i wyruszył z kampanią wojenną na Królestwo Nordów. Wtedy persko-khergicko-nordycki generał zastawił pułapkę na syna Czaki, w którą ten dał się bez problemu zapędzić. Czałruka, wykorzystując swoją przewagę liczebną i pomoc sojuszniczego jarla, zdołał pokonać przeciwnika w bitwie w lasach nieopodal Sargoth, lecz w trakcie starcia zginął z ręki Czarnej Śmierci.

Przypisy

  1. Żeby otrzymać tytuł generała, Czałruka musiał być pełnoletni, więc w chwili otrzymania tego honoru miał dwadzieścia lat lub więcej. Janusz w chwili ucieczki z Czarnoziemów miał około pięć lat, zaś poszukiwać przygód zaczął w wieku dwudziestu, co oznacza, że minęło 15 lat. W związku z tymi faktami Czałruka w czasie akcji serii Mount & Blade: Czarna Śmierć musiał mieć co najmniej 35 lat.