FANDOM

Czałruka (jęz. kher. Chaurka)perski generał, nojon w służbie Khergitów, a potem Nordów. Miał siostrę Lady Atjahan i syna Czałrukę II.

Historia

Czarnoziemy

Czałruka był jednym z perskich szlachciców rezydujących na dworze Dariusza. Podczas wojny Persji z państwem Zulusów lub wcześniej został mianowany na generała. W związku z tym dowodził podczas wielu walk z murzyńskim wrogiem.

Gdy władca Persów dowiedział się o ucieczce zuluskiego dziedzica Jan'usha, posłał Czałrukę w pościg za nim. Zgodnie z rozkazem generał przemierzył całe morze i przez około piętnaście lat bezskutecznie próbował wytropić Murzyna Janusza na terenach calradyjskich.

Do końca życia nie ujrzał już nigdy swoich ojczystych ziem.

Calradia

Za swoje zasługi u Khergitów został mianowany na nojona przez chana Sanjara. Po nieokreślonym czasie służby został oskarżony o zdradę i wyruszył do kraju Nordów, gdzie został jarlem.

Po kilku tygodniach nadarzyła się idealna okazja do walki z Januszem, bo ten wpadł prosto w jego pułapkę. Czałruka, wykorzystując swoją przewagę liczebną i pomoc sojuszniczego jarla, zdołał pokonać przeciwnika w bitwie w lasach nieopodal Sargoth, lecz w trakcie starcia zginął z ręki Czarnej Śmierci.

Przypisy

  1. Żeby otrzymać tytuł generała, Czałruka musiał być pełnoletni, więc w chwili otrzymania tego honoru miał dwadzieścia lat lub więcej. Janusz w chwili ucieczki z Czarnoziemów miał około pięć lat, zaś poszukiwać przygód zaczął w wieku dwudziestu, co oznacza, że minęło 15 lat. W związku z tymi faktami Czałruka w czasie akcji serii Mount & Blade: Czarna Śmierć musiał mieć co najmniej 35 lat.