FANDOM

Calradia

Calradia - kraina będąca centralną częścią Populiusu. Mieszkali tam Misio, Murzyn Janusz i jego syn Karol.

Państwo pogrążone było w wojnie domowej między pretendentami z Sułtanatu Sarranidzkiego, Chanatu Khergickiego, królestw Rhodoków, Swadii, Nordów, Vaegirów oraz Księstwa Polmarskiego. W pewnym momencie istniała również Nowa Burgundia.

Historia

Niegdyś Calradia była potężnym cesarstwem. Nie miała ściśle określonych zasad dziedziczenia - niektórzy cesarze dawali władzę synom, inni dzielili państwo między dwóch generałów. Ostatni władca nie pozostawił żadnego dziedzica, w wyniku czego wybuchła wojna domowa i kraj rozpadł się na pomniejsze państwa. Każde z nich rościło sobie prawa do cesarskiego tronu.

W wyniku działań Murzyna Janusza, Sułtanat Sarranidzki pod wodzą sułtana Hakima wzmocnił się i zjednoczył Calradię. Państwo jednak nie przetrwało długo, bo następca Hakima (jego syn o tym samym imieniu) był nieudolnym władcą. Wszystkie kraje pretendujące do miana Cesarstwa Calradyjskiego wróciły wtedy do dawnych granic.

Później kraj był miejscem wędrówki Murzyna Karola, a także najazdu wojsk Imigranta Ismaila oraz pani Basi. Po powrocie demona Tarpana jego siły doszczętnie splądrowały Calradię, w tym m.in zatopiły Księstwo Polmarskie. Jest to najpewniej jedno z miejsc najbardziej zniszczonych przez jego demony.