FANDOM

Miecz mistrzowskiej ręki... Nie chcę... Chciałbym taki zwykły miecz dwuręczny, ponieważ chciałbym maksować właśnie broń dwuręczną. Czy jest to możliwe drogi kupcu? Chyba nie... Chociaż, dwuręczna żelazna buława... Niezbalansowane... Ej, to wydaje się sensowne. Ja to chcę. Proszę bardzo, bierzemy dwuręczną żelazną buławę, za którą musimy zapłacić 912 denarów... Hmm... Nie stać nas na to. Smutek, nie stać nas na to. Jak bardzo bym chciał, by nas było stać, tak bardzo nas... Chociaż, miecz o dobrym wyważeniu... Jakbyśmy sprzedali bełty jeszcze... 900 denarów... A jakbym sprzedał miecz... O, 730 denarów! A czy mogę, mogę tym uderzać konno? Mogę. I pozwala na przebijanie bloku... Ej, mi się to podoba. Ja to biorę! Trochę zapłaciłem, ale wydaje mi się, że to dobra inwestycja.

Murzyn Janusz, przy kupieniu buławy

Buława Nienawiści – najpotężniejsza broń z arsenału Murzyna Janusza. Posiadał ją praktycznie od pierwszych dni swojej podróży.

Pomimo swojej ogromnej mocy nie zabijała ludzi i podludzi, lecz ich ogłuszała, dzięki czemu można było ich wykorzystać jako niewolników. Była bardzo długa i mogła dosięgnąć wojownika z mieczem, zanim on zbliżył się do jej posiadacza. Dosłownie masakrowała wszystko i wszystkich na swojej drodze.

Niestety jeden z wojowników pracujących dla Janusza doradził mu, by zmienił ją na berdysz. Nowa broń była znacznie słabsza od starej, którą sprzedał. Murzyn próbował odszukać swój atrybut, jednak nigdy go już nie znalazł.

Podczas oblężenia zamku Weyyah Murzyn Karol odkrył, że żołnierze sarranidzcy korzystają z replik Buławy Nienawiści. Zdobył jedną z nich i niczym swój ojciec pokonał pokaźne ilości wrogów. Nie wiadomo jednak, w jaki sposób Sarranidzi zdobyli oryginał i jak utworzyli tak wierne kopie.