FANDOM

Barbara – towarzyszka Andrzeja Bezdusznika pochodząca z Nowogrodu. Po raz pierwszy spotkali się w karczmie w Smoleńsku, kiedy to Andrzej zaoferował jej u siebie pracę, a ona opowiedziała swoją historię. Nie wiadomo, co się z nią aktualnie dzieje.

Zasłynęła z umiejętności pieczenia pierogów, czego potem najprawdopodobniej uczyła inne gospodynie.

Wygląd

Barbara była masywną i dość wysoką kobietą. Ubierała się tak, jak większość wieśniaczek, czyli w niezbyt dobrze wyglądającą sukienkę.

Miała okrągłą twarz, małe usta i oczy oraz duży nos. Posiadała rude, średniej długości włosy.

Charakter

Barbara była wojowniczą i pewną siebie kobietą. Nie były jej straszne żadne przeszkody, na jakie natrafiła na swojej drodze. Jeśli zaszła taka potrzeba, mogła bez żadnych oporów zatłuc kogoś wałkiem.

Historia

Barbara przez wiele lat wychowywała się i mieszkała w Nowogrodzie, aż do owdowienia.

Jej mąż z niewiadomych przyczyn zaczął pić coraz więcej alkoholu (konkretnie miodu pitnego). Doprowadziło to do uzależnienia i znęcania się nad żoną.

Mąż często przychodził do domu i od razu sięgał za pas, by bić nim żonę. Barbara pewnego razu nie wytrzymała i sięgnęła po wałek (robiła wtedy ciasto), którym uderzyła z całej siły w głowę męża, tym samym rozbijając mu czaszkę.

Szybko wokół zbiegli się strażnicy, chcący aresztować Barbarę. Ta, nie mogąc się opanować, wyrwała jednemu topór i zaczęła mordować żołnierzy. Po zabiciu trzech z nich uciekła z Nowogrodu i przyjechała do Smoleńska, gdzie mieszkała jej siostra, która zmarła tydzień wcześniej.

Podczas pobytu w smoleńskiej karczmie spotkała Andrzeja Bezdusznika. Opowiedziała mu swoją historię, pochwaliła się umiejętnościami bojowymi i zdolnością pieczenia pierogów, a ten przyjął ją do oddziału. Wypłacił jej 200 talarów na nowe buty, by nie musiała chodzić boso.

Nie wiadomo, co się potem działo z Barbarą. Najpewniej przez długi czas towarzyszyła Andrzejowi, aż do momentu, gdy został królem. Być może wtedy została jego doradczynią lub damą na dworze.