FANDOM

Anglia - kraj utworzony z pomniejszego królestwa Somerset, państwo członkowskie IMRSiD, istniejące w Niedźwiedźdomium na planecie typu Crusader Kings 2. Rządzili nim królowie z dynastii Cerdicingów. Pomimo wielu głupich błędów, udało się stworzyć go silnym i dość stabilnym krajem.

Historia

Najciekawsza odnotowania na temat Anglii jest seria przygód z Francją - otóż kiedy Francja była podzielona na faktyczną Francję i Francję Środkową, królowa Francji Środkowej zgodziła się ożenić z jeszcze pomniejszym królem Somerset, Karolem. Królowej udało się w kilku wojnach podbić całą Francję.

Śmierć Miłościwca

Akt zgonu Miłościwca.

Spłodziła ona razem z Karolem razem wiele dzieci. Dziedzicem zarówno Anglii, jak i Francji, był Miłościwiec, a jako że ślub Karola i królowej nie był matrylinearny, był on z dynastii Cerdicingów, więc Niedźwiedź dostałby wszystkie ziemie Francuskie i byłby nie do powstrzymania.

Miłościwiec był jednak sabotażystą i zmienił typ dziedziczenia na monarchię elekcyjną. Niedźwiedź chciał zabić ojca Miłościwca, Karola, żeby przejąć kontrolę nad Miłościwcem, ale niestety pani Basia czuwała i doprowadziła do zgonu francuskiego króla - zginął on w bitwie z samym sobą.

Francja zaczęła się rozpadać i skończyły się marzenia związane z posiadaniem wszystkich jej ziem przez Anglię, ale za to przez długi czas Cerdicingowie mieli mocne roszczenia do ziem Francji Środkowej. Dzięki temu, po tych wydarzeniach, jeszcze kilka razy władali Francją Środkową, lecz za każdym razem wyzwalała się ona spod ich panowania.